Mitä mieltä olette kaupan lakkoilusta ?

Auttaako lakkoilu nostamaan kaupan ja vartijoiden palkkoja.Minä epäilen että ei auta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 10:01

On lakkoilemalla ennenkin tuloksia saatu, ovat pienipalkkaisia ihmisiä, kyllä työläinen kunnon palkan ansaitsee, ja miksi tämä kaupanala ei saisi lakkoilla ja kohentaa ansioitaan , lakkoilevat ne isopalkkaisetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 09:41

Tuskin he sillä mitään todellisuudessa voittavat, mutta maasta se pienikin ponnistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 09:42

No ei mikään kiva asia ole.ja en minäkään usko että palkat nousevat lakkoilemalla.Mutta hyvä jos se ei kestä pitkään,niin ainakin sanotaan että ei kestäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 10:03

'pientä häiriköintiä' enemmän auttaa asian saamisessa puheenaiheeksi kuin suoraan mainittuihin tavaoitteisiin pääsemisessä

________

Annullini sähän lupasit

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/31282

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 10:03

tälläistä tämä nyt on, kun jokainen liitto " taistelee " palkankorotuksistaan ... parashan se ois ollut , et kaikille ois maksettu samat korotukset , niin eipä ois lakkojakaan ...mut toivottavasti saavat sen minkä haluavat tai ainakin melkein.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 10:37

Komppaan kaimaani Maarit3:a. Heillä on täysi oikeus lakkoon, ilmeisesti ei kyse ole ihan pelkästään palkankorotuksista, vaan taidetaan katsella myös työaikoja. Nehän alkavat olla aika 24/7 tyylisiä piakkoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2010 - 11:10

Saavat lakkoilla. Ja on ne palkat nousseet muillakin lakon ansiosta, niin miksei nousisi kaupan alallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 13:51

"Komppaan"molempia Maarit"eja...!Kunnon lakko pitää olla jotta duunari saa etujaan ajettua!Nuo päivän lakot on kyllä sellaista pientä kiukuttelua joka ei niin tehoa kuin kunnon stoppi.Vapun aikaan ovat taas kolme päivää mutta olen sitä mieltä jotta"persiit penkkiin"siksi ajaksi kunnes asiat on sovittu!

Lähteet:
Aikoinaan SEL.in liitossa ja luottamustoimissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 14:54

No eipä kerkiä mukana pysyä, mikä firma milloinkin lakkoilee, en hamstraa, enkä kiukuttele, jos katsovat asian tarpeellisesksi, niin miksei lakkoilisi.
Joka kauppa täälläkin ainakin huomenna on ilmoittanut olevansa auki, vähemmällä työväellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 15:39

Lakkoilu on työntekijän perusoikeus sopimuksettomassa tilassa. Mikäli muuten ei päästä sopimukseen hyväksyn toimenpiteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 15:52

Eihän kaupan alalla ole palkat mitään hyviä...ja työajatkin epämukavia..mutta lakkossa kyllä aina häviää rahallisesti...Minua ei vaikuta ovatko kaupat huomenna kiinne..en ole odes kotona..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:49

minun puolestanu lakkoikoot ketkä haluaa. Ei ne niin kauaa kestä etttä toimeentulooni vaikittauttaisi ja toisaalta kanavia on mikäli jotain puuttuu mitä ilman ei voi olla mutta toimeen tulee vähäiseläkin kekseliäisyydellä

Lähteet:
Ei hamsteri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 02:40

Lakkoilkoot jos haluavat, tietävät varmaan mitä tekevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 09:55

Ei vaikuta elämääni, koska ravintoloitaja pizzerioita on keksitty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 12:02

Periaatteessa vastustan jokaista lakkoa, mutta kaikkihan ovat erillistapauksia ja kun ei kaikesta ole sen parempaa tietoa kuin eetteristä saatu ei kannata liikaa kommentoida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 22:17

Toivotaan että palkkoihin tulisi lisää.Minua ei tuo lakko haitannut.Paljon oli auki kauppoja.Taisi olla markkinointi kikka.Katselin kaupassa silloin torstaina ihmisten ostamista.Toiset osti ihan mielettömästi.Huh huh...