Intia

Matkakohteita Intiassa

Näytä lisää kohteita
  • Jalokiviliikeessä huijattiin

Lähellä See Breese hotellia oli jalokivikauppa, jossa myyjä antoi rahasta rutkasti liian vähän takaisin. Huomasimme aika pian asian ja lähdimme vaatimaan rahojamme takaisin.Mies kyllä palautti rahaa, mutta ei kaikkea ja hänestä huomasi, että oli huijannut tahallaan. Kun moitiskelin häntä, niin ei osannut tyyppi kuin naureskella eikä ollut mikään katukauppias, vaan liike oli hieno. Oma moka tietysti, mutta kyllä suututti!

Kohde: Goa, Intia Kategoria: Goan ostokset
    Lisätty: 18.06.18 Lähettäjä: Vieras
  • Intia, kaikki huijaa ja ihan koko ajan

Viisikymppinen suomalainen pariskunta once in a lifetimematkalla Delhi-Jaipur-Agra-Delhi. Meitä yritettiin huijata neljä kertaa jo saapumisaamuna matkalla lentokentältä keskustaan hotellille. Ensimmäinen huijari oli nuori kohtelias poika, joka halusi ostaa meille metroliput ja lupasi ilmaisen rikshakyydin metroasemalta hotellille. Sitten metrossa hän halusi, että poistuisimme jollain epämääräisellä väliasemalla. No emme poistuneet vaan jatkoimme rautatieaseman metroasemalle. Poika jäi pois ja näytti jotain. Rautatieaseman metroaseman ulko-ovella hyökkäsi rikshakuskit kimppuun. Selittivät, että täällä ei saa liikkua ilman kulkupassia. Kun emme uskoneet niin ohjasivat meidät kysymään rautatieaseman vieressä olevilta "viranomaisilta". Nämä virkapukuiset "viranomaiset" vahvistivat, että juu kulkupassit pitää olla. Passit ovat ilmaiset, riksha heittää meidät 20 ruplalla hakemaan passit ja sitten samalla hinnalla hotellille. Sitten ajettiin rikshalla muutama kilometri johonkin tosi epämääräiselle sisäpihalle. Jostain ilmestyi muutama paikallinen selittämään jotain ja tässä vaiheessa meille riitti. Kysyimme aika tiukasti rikshakuskilta viekö hän meidät nyt heti hotellille vai menemmekö jollakin muulla. Rikshakuski alkoi nostelemaan laukkujamme pois, kiitimme häntä "todella paljon" ja vinkkasimme seuraavalle ohikulkevalle rikshalla. Kysyimme tältä rikshakuskilta pystyykö hän viemään meidät ihan suoraan hotellillemme ja näytimme vielä paikan GPS:ltä. Onnistui, mutta maksoi 300 rupiaa. Seuraavana päivänä yritimme kävellä Delhin rautatieasemalle ostamaan junalippuja. Länsipuolella on joku neljä sisäänkäyntiä ja jokaikisellä meille viittoiltiin, että tästä ei saa kulkea vaan pitää mennä seuraavasta. Sitten kimppuumme hyökkäsi kauluspaitamies, joka esitteli itsensä käyntikorttia näyttäen "rautatiejohtajaksi". Hän selitti, että juhlapyhien takia junalippuja on tosi vaikea saada. Kannattaa mieluummin ottaa matkatoimiston kautta auto ja kuljettaja. Hän sanoi varmaan kymmenen kertaa, että asia ei hänelle kuulu hän on vain matkalla kotiin mutta saattoi kuitenkin meidät ihan matkatoimiston ovelle asti. Otimme sitten Connaught placen lähellä olevasta matkatoimistosta auton, kuljettajan ja hotellipaketit viikoksi. Paketti oli kallis 1200 euroa, auto vanha romu, hotellit huomattavasti vaatimattomammat kuin esitettäessä. Silti olimme lopulta ihan tyytyväisiä, että otimme auton ja kuljettajan. Näimme suhtsujuvasti Delhin, Jaipurin ja Agran tärkeimmät nähtävyydet. Kuljettajamme vei meidät vähän kalliimpiin ravintoloihin, mutta ehkä juuri sen takia vältimme vatsataudit. Lopuksi kuljettaja tosin yritti kusettaa meiltä jotain extramaksua 300 euroa, mistä jäi vähän ikävä fiilis. Annoimme hänelle kuitenkin 6000 rupiaa tippiä, mihin hän sitten olikin tyytyväinen. Matkan varrella oli monenmoista huijausyritystä. Esim. Jaipurissa kävimme apinatemppelissä. Siellä oli joku oppaantapainen heppu, joka myi meille pähkinöitä. Sitten hän näytti, miten pähkinöillä saa apinat kiipeilemään hartioilla ja pään päällä. Kymmenen apinaa kiipeili päällämme puolisen tuntia. Kun olimme lähdössä pois, "opas" pyysi 10000 rupiaa. Hän sanoi, että apinoilla on rabiesta ja ne voivat purra koska tahansa. Rabiesrokotus maksaa kymppitonnin. Tämän hän siis kertoi sen jälkeen, kun apinat olivat pomppineet päällämme puoli tuntia. Melko vihaisena annoimme hänelle parisataa. Noita oppaita on ihan joka paikassa. Tärkeimmillä nähtävyyksillä tulevat laumana selittämään "I am official government quide, totally free of charge". Kun kysyimme, miten opas voi olla ilmainen vastaus oli "Because you buy so expensive tickets". No tämähän oli tietysti ihan puppua, vaikka liput nähtävyyksiin olivatkin 15-20 kertaa kalliimmat kuin paikallisilla. Kun ilmoitimme, että sattuipa hyvin kun meillä ei ole yhtään rahaa niin opas häipyi saman tien. Toki ymmärrämme, että "oppaat" koittavat vaan raapia elantoaan jostain, mutta me vanha pariskunta halusimme vain fiilistellä ihan rauhassa kahdestaan. Viimeisenä päivänä käppäilimme pari tuntia Delhin keskustassa. Lukemattomat rikshakuskit ja katuneuvojat tulivat sanomaan, että ei siihen suuntaan saa kävellä/siinä suunnassa on kaikki suljettu/täällä on vaarallista kävellä/tms. Yritimme löytää postilaatikkoa korteille, mutta eipä onnistunut. "Neuvojat" neuvoivat kaikki eri suuntiin. Paras oli eräs kaveri, joka osoitti rikkinäistä kellarin ikkunaa. Tässä vaiheessa meitä enää nauratti intialaiset "neuvojat". Tuskinpa tulee mentyä toista kertaa ihmeelliseen Intiaan. Mutta siltikin tuota yhtä kertaa on ihan hauska muistella. Suosittelemme ainakin meidän ikäisille vain valmismatkoja.

Kohde: Delhi, Intia Kategoria: Delhin vaarat ja ongelmat
    Lisätty: 07.04.18 Lähettäjä: Vieras
  • kiva ja siisti

Hotelli: Citrus Goa

hyvä henkilökunta siistinettitoimi

Kohde: Goa, Intia Kategoria: Goan hotellit
    Lisätty: 06.12.17 Lähettäjä: Vieras
  • Taj Mahal on pakko nähdä!

Meinattiin jättääTaj Mahal väliin, mutta onneksi taksikuski suositteli käydä Agrassa. Kannatti. Saimme Delhistä auton ja kuskin, joka vei sekä Agraan, että Jaipuriin hintaan 5000 rupia (n.68€). Taj Mahal liput ovat 1000 rupia per nenä. Saimme oppaan jonka nimi on Ajay Kumar. Hän on opiskelija ja tekee keikkaa oppaana. Hän myös avusti seuraavan autokuskin hankinnassa. Suosittelen. Hänen puh.numeronsa on +919410254436. Puhuu englantia.

Kohde: Intia Kategoria: Intian nähtävyydet
    Lisätty: 25.10.17 Lähettäjä: Vieras
  • Mukava rauhallinen hotelli

Hotelli: Casa De Goa Boutique Resort

Huone siisti ja ok varusteltu. Siivous hyvällä tasolla. Aamupala kohtuu monipuolinen, intiassa kun ollaan niin ruuat aika intia painotteiset, mutta kananmunain paistoaja poika oli ammattilainen ja pelasti aamupalan kohdallani. Syötiin hotlas kerran lounas ja kerran illallinen, ruuat ihan ok. Rannalle lyhyt matka. Respan naiset olivat mukavat ja asialliset, sekä hotellin johtaja miellyttävä herrasmies jolla tuntemusta myös suomesta. Hotellin vierestä sai kätevästi vuokrattua skootterin sopuhintaan. Helmikuussa 2018 mennään taas samaan hotlaan pariks viikos, joten ihan kelpo paikasta kyse. Uskallan suositella ihan kaikille.

Kohde: Goa, Intia Kategoria: Goan hotellit
    Lisätty: 01.10.17 Lähettäjä: Vieras

Oletko käynyt Intiassa?

Vinkkisi saattavat olla korvaamattomia muille matkailijoille. Voit kertoa esimerkiksi lempiravintolastasi, uskomattomasta paikallisesta nähtävyydestä, harrastusmahdollisuuksista tai paikallisista tavoista.

Kirjoita omista kokemuksistasi Intiassa

Kysy kohteesta muilta käyttäjiltä

merkkiä jäljellä
* Vaatii rekisteröitymisen.

Oletko menossa Intiaan?

Ilmoita siitä muille - voit löytää matkaseuraa tai saada vinkkejä matkaasi varten.

hautala

Ajankohta: Joulukuu 18, 2015 - Joulukuu 29, 2015
Kommentti: Lämmintä, kivoja ihmisiä, hyvää ruokaa

matkapoju

Ajankohta: Marraskuu 01, 2001 - Joulukuu 01, 2001

Nepapa

Ajankohta: Maaliskuu 05, 2011 - Maaliskuu 27, 2011
Kommentti: Bloggailuani Intiasta voi lukea osoitteesta: http://panepa.blogit.fi/luokka/intia/

ruhanlee

Ajankohta: Marraskuu 10, 2010 - Marraskuu 24, 2010

Bablo

Ajankohta: Tammikuu 20, 2012 - Helmikuu 24, 2012
Kommentti: Lento Delhiin missä vain yksi yö. Sieltä yö junalla Varanasiin. Mahdollisesti ollaan vaan vajaa viikko. Lentämällä Keralaan jossa oleillaan viikon päivät. Yö juna Goalle Benaulim Beatcille. Täällä ollaan reilu kaks viikkoa. Sitte alkaakin jo koti matka Delhin kautta suonenjoelle

Oletko vieraillut Intiassa?

Pääkaupunki: New Delhi
Pinta-ala: 3 166 414 km²
Asukasluku (2005): 1 080 264 000
Suurimmat uskontokunnat: hindut, sunnimuslimit, paikalliset uskonnot, šiiamuslimit, sikhit, protestantit, katolilaiset, buddhalaiset
Itsenäistynyt vuonna: 1947
Viralliset kielet: hindi, englanti
Puhutuimmat kielet: hindi, bengali, telugu, marathi, tamili