Nyt on täällä Raision tehtaalle tuotu geenimuunneltua rehuksi tarkoitettua tuotetta, miksi?

Tiedämmekö loppujenlopuksi kuinka paljon elintarvikkeistamme on puhdasta ruokaa, jos linnut kuolemallaan paljasti salmonellan, sekä kuorma oli geenituotetta, epäröin vahvasti sitä mainosta puhdasta ruokaa Suomesta ja lipun värin voi vaihtaa mun puolesta myös.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 17:29

Toivottavasti sinulla on varmaa / oikeaa tietoa, kun esiinnyt "nimellä"
Tätä olen Suomessa ihmetellyt, kun täällä eivät työntekijät / kansalaiset uskalla kertoa firmansa hämäräpuuhista mitään. Me emme tosiaan välitä toisistamme tippaakaan.
Pitäisi saada pystyyn jokin verkosto tms. missä asioista tietävät voisivat kertoa näkemistään asioista.
Raisio on ennenkin puuhannut salaa epäilyttäviä hommia.
Nykyään Pouttu sekä muut, tuovat tavaraa maailman ääristä, mistä vain halvalla saavat, kuten broileria Brasiliasta, lihaa joka puolelta. Aktiivisuutta kansalaiset, tai kotimaisen ruuan maine menee muutamien ahneitten takia.
Geenimuunneltu pois markkinoilta, kunnes on luotettavaa (ei USA:laista) tutkimustietoa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 17:17

Olen kanssasi samoilla linjoilla. Suomen lippu -tuotteet eivät enää tänä päivänä välttämättä ole edes Suomessa valmistettuja.
EU mahdollisti myös sen, että tuotteen alkuperämaa ilmoitetaan ainoastaan muodossa EU.
Tarkastuksia suoritetaan nykyään vain pistokokeina. Raha ja resurssipula kuulemma ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 17:48

mielestäni ei puhdasta elintarviketta ole enään olemassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 19:20

Geenimuuntelu on kuitenkin hiipinyt muiden paitsi vegaanien ruokapöytiin. Laki ei vaadi merkitsemään ruokaa, joka on peräisin GM-rehua syöneestä eläimestä. Valtaosa rehusoijasta tulee Eurooppaan ulkomailta. Suurin osa maailman soijasta on geenimuunneltua.

www.satuhassi.net/index.php?...p;Itemid=5

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 21:00

pitäiskö oikein tosissaan harkita antivekaaniksi ryhtymistä ja oma tuotantoon..ainakin tietäis mitä syöpi, kun on itse sen kasvattanut ilman myrkkyjä ym..no minä nyt siihen hommaan ihan lian laiska...ja mikähän pelto se tällä kalliolla kasvais, pitäis multaakin hommata kerostalon verran et huh huh..no poikessin taas asiasta...mutta on tuo huolestuttavaa, kun ei yhtään tiedä mistä ja miten se suuhunpantavan alkuperät ovat kotoisin ja tehty..kun ei voi mihinkään luottaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 01:04

Minä luotan eu-alueella tuotettuihin elintarvikkeisiin, koska Suomen elintarviketutkimuskeskus on Euroopan luotettavin ja tarkin yksikkö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:56

Muuneltua tai ei syötävä on jotain kuitenkin,mistä myö loppujenlopuksi tiedetään mitä syömme.