Tietokoneasijantuntijat HUOM! Mistä mahtanee johtua kun läppärini "väsyy" päivänmittaan eli hidastuu radikaalisti. Vapaa tila 77%

Aukaisee käynnistettäessä itsepäivittyvän F-securen, SUPERAntiSpywaren, Windows Live Messengerin, Sonera Internet, Tom Tom Home, SPAMfighter, Nokia PCsuite, Realtek HD Audiohallinta.
Olisiko kenties liikaa ohjelmia auki. Käynnistyksen jälkeen kone normaali. Uudelleen käynnistettävä.

Avainsanat: aivan kuin olisi jokin "luuppi" jota pyörittelee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 09:54

Jos haluat estää niitä käynnistymästä automaattisest Windowsin mukana, mene
Käynnistä
-> Suorita
-> msconfig
-> välilehti

- valitse sieltä ohjelmat joiden et halua käynnistyvän käynnistäessäsi koneesi

Lisätty: 12.03.2009 - 10:00

tai:
1. Lataa CCleaner (googlaa)
2. Asenna se
3. Käynnistä se
4. Paina työkalut
5. Paina aina ajettavat ohjelmat
6. Klikkaa niitä, joita et halua ajaa käynnistyksen yhteydessä ja klikkaa poista ohjelman käynnistysmerkintä
Extra. CCleanerilla voit myös kätevästi korjata tietokoneen rekisteriä ynnä muuta. Lisäksi toimii Vistan kanssa, toisin kuin Easycleaner .

Kysyjän kommentti

Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2009 - 10:06

minun kälyni juuri kysyi tuosta tai valitteli samasta asiasta, joten laitanpa nyt viestiä eteenpäin..kiitos, tästäkin timpan kyssäristä sain apua...on tämä napsu hyvä...!!!! palisanterille SUURET kiitokset....!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 13:40

Meil kans taitaa vähän väsähtää kone välil

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 14:03

Yhtenä keinona voit kokeilla myös välimuistin tyhjentämistä. Auttaa useimmiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 14:58

palisanterin ohjeita kokeile ensin,jos ei auta vika voi olla f_securen päivityksissä,olen kuullut ne joskus eivät toimi oikein ja hidastavat tietokonetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 15:37

neuvona antaisin jos tyhjentäisit välillä sivu historian. se voi olla yksi konsti siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 18:18

Tosiaan koneet taitaa hidastua päivän mittaan. Mielestäni siihen auttaa jo koneen sammuttaminen välillä, edellä olevat ohjeet on hyviä, varsinkin CCleaner:in käyttö ja se, että karsii käynnistyksestä pois turhat ohjelmat.
Sillä se, että ne "kaikki mahdolliset" muut ohjelmat käynnistyvät mukaan heti käynnistyksessä, auttaa vain siihen, että se ohjelma käynnistyy sitten vähän nopeammin - jos sitä käyttää.
Ja kun monta turhaa ohjelmaa on "käynnistynyt valmiuteen" niin "se syö" käytettävissä olevaa muistia.
Pelkkä sammuttaminenkin tyhjentää myös jotain turhaa, riippuu myös asetuksista.
KJOV = korjatkaa jos olen väärässä.

Lisätty: 20.03.2009 - 10:46

Lisään tähän ehkä turhaan näin "jälkijunassa" vielä,
että jos epäilee jotain "luuppia" eli, että joku ohjelma on jäänyt jurraamaan, niin eräs keino on, että Käynnistää "Windows Tehtävienhallinta" - nopeimmin painamalla Ctrl Alt ja Del kerran yhtä aikaa, sieltä valitsee lehden "Prosessit" niin näkee mitkä ohjelmat on käynnissä ja paljonko kukin kuormittaa Suoritinta ja Muistia,
PS ainakin minulla "Järjestelmän vapaaprosessi" Suoritin on yleensä 80 - 95, vaikka Muistia vain 28 kt. Firefox käyttää muistia 98 532 kt ja esim. GoogleDesktop.exe yllättävän paljon 7 576 + 6 600 (pitäisiköhän se poistaa) ? Prosessit: 67 kpl.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 20:07

Palisanterin ohjeen lisäksi, koita tätä Hijack This ja listaa sillä kaikki prosessit.
Sitten vaan googlettamaan mitä ne ovat.

Yleisohje: aja adware tai SpyBot ja CCleaner sen jälkeen eheytät levyn.