Lehdet kirjoittaa niistä city kaneista ,onko niistä ollut teille haittaa?meillä on vain tavallisia rusakoita.

Omenapuut pitää suojata niiden hampailta tuolla meidän maalla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 19:17

No kyllä täällä "cityssäkin" on sekä tavallisia jäniksiä että rusakoita ollut aina, mutta niiden kannat pysyy luonnollisilla konsteilla kohtuudessa, eikä niistä ole silleen haittaa (hautausmailla on rusakkokantaa aika ajoin jouduttu harventamaan).

Kanit sitten onkin jo ihan toinen vitsaus. Kaikki puut ja pensaat mitä meidän tontille on yritetty viimeisen parin vuoden aikana istuttaa on syöty melkein saman tien, Helsingin kaupungin puisto-osasto kertoilee sellaisista parinsadatuhannen euron vuosikuluista kun kaupungin puistoja yritetään pitää edes jonkin näköisinä. City-kanikannan on arvioitu ylittäneen jo kymmenen tuhannen yksilön rajan, niin että riittä siinä ihmettelemistä ja harmia.

-haittaa ja kuluja on, usko pois-

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 12:05

ei ole ollut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:07

meilä ei ole pihassa ollut pupujakaan syömässä mitään istutteja puita, joskus tuolla mäen alla niitä juoksee..oisko niin että, kun asumme aika aukeasa paikassa mäenpällä, niin ne tuntee olonsa turvattomaksi, mutta tuolla turun ruissalossa joka on luonnonsuojelu alue ja siellä on kasvitieteellinen, niin sieltä olen kuulut Aarno Kasvin niitä manaavan, että ovat jo saarta valtaamassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:16

kyllä meillä pihalla hyppii jäniksiä. ei mitään city kaneja ole haittana. joo kyllä ne varmaan rusakoita on noi jänikset mitä näkyy meidän pihassa ja naapureidenkin pihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:25

Jäniksiä on sekä rusakoita.Rusakko ei tule talvella valkeaksi.Jänikset on talvella valkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:26

Rusakoita muutama, ei haittaa. Eivät edes omanapuita kalua, taitaa olla sen verran vanhaa vuosikertaa, siis omenapuu - ehkä ne puputkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 12:29

Ei ole city-pupuja näillä nurkilla. Rusakon näin eilen viimeksi. Niitä on aika vaihtelevasti näkynyt tänä talvena.
Ihmiset nyt aina valittaa jostain luonnon eläimistä. Minun puolesta saavat juoksennella vapaasti. Ehkä niitä kanejakin joskus tänne tulee. Odotellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:56

Ei meidän pihalla käy kuin rusakoita , lintulaudan alla syövät pähkinöitä ja siemeniä, porkkanat ei kelpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:57

Ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 15:16

City-kanit lienevät valloittamassa Helsingin seutua, niin olen kuullut ja siellä ne tekevät todellakin haittaa istutuksille. Siitä oli telkkarissa ohjelmaa, mutta ehdin kuulla vain pienen pätkän.
Lemmikkikaneista, niistä karanneista ne ovat alkaneet nopeasti lisääntyä. Ei täällä maalla ole kuin tavallisia pupusia ja rusakoita myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 16:38

Kyllä niistä varmasti Helsingissä on haittaa kun tuhoavat harvinaisia kasveja jotka tosin kuuluvat yhtä vähän suomen luontoon kuin kanitkaan. Kanta lisääntyy todella nopeasti. Meillä on jäniksiä melko lähellä keskustaa kuten oravia ja siilejäkin. Olenpa nähnyt sorsapoikueenkin ylittämässä katua. Nilllä oli melkoinen matka veteen.Toivottavasti onnistui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:03

Ei oo citykanit vielä näille leveysasteille ehtineet. Metsäjäniksiä ja rusakoita on kyllä ihan omiksi tarpeiksi ja yli senkin. Syövät pihalta koriste- ja hyötypensaat/puut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 23:25

Rusakot ne meidän pihalla välillä käyvät,mutta eivät ole tehneet tuhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 01:36

Eivät tänne asti leviä. Helsingissä valitettavasti melkoinen riesa. Voihan pupujussikkaparat kun niitä on liikaa. Joskus olen nähnyt painajaista että meillä on kaneja ja ne vaan lisääntyy ja lisääntyy pihalla irti.