iltaa napsulaiset! Mitäs mieltä olette, että laskeeko ravintoloiden ruaka -annosten hinta, kun alv..laskee?

minä kyllä epäilen, vedotaan vain , että raaka aineet ovat niin kalliita...hm...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.03.2009 - 13:23

Kultarannan kanssa samaa mieltä, olen tehnyt tuon havainnon myös, jotta hintoja nostetaan, että sitten kun tuon alennuksen pitäis astua voimaan, niin heureka, näinhän tapahtuukin alennus tuli, niin kuin luvattu, mutta....kun ne hinnat oli ensten hilattu ylös...höh...

Samoin ehkä käyp, tään ravintolaruuan hinnanalennuksen suhteen kuin kampaamoalallakin, hinnat ei laske (jos, niin vain väliaikasestsi). Ravintolaa pitävienkin pitäisi tajuta, että käytäishän täs syömäs ulkona useimminkii, vaik joka viikonloppu, ja väliin viikollakii, jos hinnat vaan ois kohillaan. Naistenpäivänä just, kun olimme ulkona syömäs, niin kattelin niit hintoi, niin yksi pieni lihapala/ranskalaiset, niin 14 euroo, no huh...se jäi ainakin tilaamati periaatteesta...ja kyseessä oli ihan lähiruokala, eikä mikään luxusrafla..

Kysyjän kommentti

kiitos oli taas niin tasaväkistä , mutta sammassa veneessä olaan ja jää katsottavaksi miten niiden hintojen sitten käypi....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 22:18

ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 22:20

Uskoisin, että tapahtuu sama kuin ruokakaupoissa tulee tapahtumaan. Hintojahan on jokapuolella nostettu vaivihkaa, alv:n laskun myötä palataan luultavasti hintoihin ennen korotusta. Ja kaikki ovat tyytyväisiä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 22:30

Ravintoloilla on nyt huonot ajat, kun asiakkaita on taantuman takia vähemmän. Eikös ulkona syöminen ole yksi niistä asioista, joista ensimmäisenä pihistetään. Luultavasti ainakin osa ruokapaikoista yrittää houkutella enemmän asiakkaita edullisemmilla hinnoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 22:40

Eihän ne laskenut partureissa eikä kampaamoissa. Korotuspaineita oli ?
Kultarannan havainto ruokakaupoista osuu mielestäni ihan oikeaan.
Millä ravintoloiden hintoja vertaa, kun annosten nimet muuttuu aina vain ihmeellisimmiksi.
Makaronilaatikkokin on jotain Lasagnea tai ...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 22:45

No tilapäisesti voi laskea siitä tasosta, johon ne ovat nouseet siihen mennessä, kun tuo luvattu veroale astuu voimaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 22:47

Laatu maksaa. Joskus kelvotonkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 23:04

En usko vaikuttavan kuluttajahintoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 23:05

Uskoisin että joidenkin annosten hinnat tulee hiukan alaspäin.
Mistään radikaalista alennuksesta ei kuitenkaan ole kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 02:29

Eivät laske. Ravintoloitsijat haluavat katteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 06:01

En usko että laskee, ei kampaamojen hinnatkaan laskeneet vaikka alvia laskettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 07:29

Mie olen lukenut jostain ,et hinnat laskee ravintola ruoasta,en ole nähnyt unta,sietäskin laskea,myö syödään harvoin ulkona,mutta siitä huolimatta ravintola annokset on hintavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:13

Ei ne laske ,asiakas laskee missä kannattaa syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:25

Kunhan nyt ensin saavat lain voimaan ja käytäntöön (menee helposti vuosi) niin sitten voidaan todeta mitä tapahtuu ja laskevatko hinnat verrattuna sen päivän tasoon vai tämän päivän tasoon?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:00

Kyllä varmasti osalla niinkuin jotkut pomot eilisiltana kertoivat. Pienet ravintolat vetävät omaa linjaansa. Olen kyllä huomannut että hinnat ovat joissain ravintoloissa laskeneet jo nyt eli tämän vuoden puolella ovat laatineet uudet ruokalistat ja hinnat ovat menneet alaspäin. Yksi erikoisravintola jonne menemme perjantaina illastamaan, on laskenut hintoja.
Kampaajat eivät laskeneet hintoja kuin osa mutta se on ihan eri ala ja erilaiset yrittäjät kyseessä.
Ravintoloille tulee kova keskinäinen kilpailu ja sen edessä varmasti osaa siirtää hinnanalen suoraan hintoihin. Parempi sekin kuin laittaa lappu luukulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:21

niiden on pakko laskee hintoja.. muutenkin menevät aika heikoilla nyt kun on lama, muuten ei ole väkee syömässä. Kaik keittää puuroo koton.. ystäväni on ison ravintolan pitäjä joka on ollut aina matkailijoiden ja työpaikka ruokailijoiden suosiossa. Eilen just sanoi, että hiljentynyt on. Tää lama puree myt kaikkia nilkkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:25

Toivottavasti vaikuttaa myös hintoihin,ehkä asialla on myös työllistävä vaikutus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:55

alennus menee lyhentämättä kaikki hintaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 10:30

En usko, että laskevat. Pitävät sen erotuksen itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:10

Tuskin laskee. Eihän parturi-kampaamotkaan laskeneet hintojaan odotetusti. Vedotaan vaan siihen, että vuokrat ym. on niin kalliita. Vaan kyllä silloin, kun alv tuli, niin se näkyi heti kuluttajan kukkarossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 09:14

EI