Millainen sää teillä ja mitä puuhailet tänään?

Lisätty: 10.03.2009 - 09:14

Tiällä näkkyy pilivessä möllöttävän ja pakkasta on -4 astetta. Vähän vuan nenänpiätä nipistellöö. Ee oo tuulen häeveekään ja koska on vappaapäevä niin ulos tästä pittää viäntäätyä ja kävellä lompsutella jonniinmoenen lenkki.
Tämä olj´siätila nuin äkkipiätä pihalle vilikastuna tiällä Savossa.

Lisätty: 10.03.2009 - 09:17

No justiisa piäsin sanomasta ettei tuule ja nyt se rupes puhaltammaan tuolta Kutvosen puuliiterin takkoo.

Avainsanat: ruoka harrastus säätila

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 15:17

Mukava sää täällä Keravalla. Valoisaa ja lumista:) Paras ystäväni on raskaana ja elän hieman siinä henkisesti mukana.. Kävin suuhygienistillä hoitamassa kalustoani kuntoon, voin tuntea sen hammas naikkosen työkalut vieläkin ikenissäni..sen verran kipeää teki, mutta ajattelin kokoajan mielessäni, että synnyttäminen sattuu enemmän, joten selvisin urhoollisesti...Sen jälkeen kävin lääkärissä, jonne mennessä onnistuin liukastumaan rappusissa. Selvisin toki siitäkin, koska ajattelin jälleen, että synnyttäminen sattuu enemmän. ja Nilkutin lääkäriin. Menin syömään, onnistuin kaatamaan limut päälleni. Lähdin takaisin kotiin, jossa liukastuin jälleen postilaatikolla, joka kaatui koska otin siitä tukea...sen jäkeen yritin raahautua viimeisillä voimillani kotiin ja liukastuin jälleen heti ovesta sisään päästyäni, koska kenkäni pohjaan oli jäänyt kokkare lunta. Inhottava ex-ukkoni oli laittanut mulle ilkeää sähköpostia,kun pääsin tänne tietokoneelle.Nyt vastaan tähän sun kysymykseen ja koska päiväni on mennyt ihan päin persettä ja en uskalla poistua enää taloni ulkopuolelle, päätin mennä takaisin nukkumaan ja herätä vasta huomenna aamulla.
Siitä huolimatta oikein mukavaa päivänjatkoa sinulle:)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 09:13

Tuorein säähavainto Seinäjoella: 10.3.2009 8:50 Suomen aikaa
Lämpötila -3,3 °C; kosteus 93 %; kastepiste -4,3 °C; koillistuulta 3 m/s; puuska 5 m/s; paine 1003,4 hPa; tunnin sadekertymä 0 mm (8:00); 12 tunnin sadekertymä 2 mm (8:00); lumen syvyys 24 cm (8:00); pilvistä (8/8) (8:00); näkyvyys 10 km (8:00).

- Autonkatsastus tärkein puuhailu tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 09:18

Helsinki Kaisaniemi : Tuorein säähavainto: 10.3.2009 9:00 Suomen aikaa
Lämpötila -1,7 °C; kosteus 92 %; kastepiste -2,7 °C; itätuulta 5 m/s; puuska 8 m/s; paine 997,2 hPa; tunnin sadekertymä 0 mm; 12 tunnin sadekertymä 1 mm (8:00); lumen syvyys 25 cm (8:00); melkein pilvistä (7/8); näkyvyys 3 km.
www.fmi.fi/saa/paikalli.html...e=Helsinki

puuhailut vielä harkinnassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 09:32

Lunta on tullut 10 senttiä yön aikana, ei näy aurausautoja , parempi pysyä kotona vaan, ja kotiaskareita vaan tehdä ja koneella pelata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 09:45

peimarin seudulla pakasta 1 tai jotain ja lunta tullut taas oikke kauhiast, mut onnex kävi auratraktori ja otti pihasta lumet, paitsi tuo pikkupiha jääkin isännälle, kuhan hää kotiutuu...sais jo kevät tulla himskatti sentäs, tota lunta jo kinoksiin asti...tänään ihmettelen, sain taas pikku lentsunpoikasen ja köhinyt keuhkot pihalle ja autolla en uskalla lähteä, kun meinasin eilen ajaa sen ojaan, oli pikkasen liukas ja pelästyin kyllä todella, onneksi halitsin sen tilanteen, kävelemäänkään en lähde juuri tuon liukkauden tähden, joten käsityöt ja koti askereet..no ehkä pieni happihyppely...

Lisätty: 10.03.2009 - 09:47

niin ja auringosta klo 9.50 eipäs ole tietoakaan...kurjaa..ois niin kiva tuo möllökkä, tuolla taivaalla ja ihan eri fiiliskin ois...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2009 - 09:48

Pilvistä, tuulista ja pakkasta näkyy olevan 3 astetta. Tyypillinen ilma nykyisin tälle vuoden ajalle. Puuhaamiset tälle päivälle ovat vielä hakusessa. Josko tuonne tuuleen tulisi lähdettyä kävelemään, ja kaupassakin olisi käytävä. Kotiaskareet on ainakin hoidettava. Ei sen kummempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 10:31

Isojoki,Peurala,lämpötila nollassa,lunta on jo satanut monta tuntia.
Täytyy ottaa auto tallista,ehkä selviän ilman lapiota.Lähden ajelemaan kyläkaupalle,linnun siemenet ovat loppu ja ruokailijat harmissaan.
Lenkillekin täytyyy päästä ja siivota,taitaa olla ainut päivä tällä viikolla ,että on aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 10:38

kamala keli. just ku päästin lumesta niin sitä tulee lisää :( ja -3 astetta. opiskelen, käyn lenkillä ja puntilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 10:43

Pilvinen sää, pakkasta noin 7 astetta. Luvattu lumisadetta.

Kiireinen päivä tiedossa. Kello 11.00 on ensimmäinen palaveri, jonka pitäisi kestää kello 13 asti. Kello 13.00 alkaa toisella puolella kylää kurssi, johon minunkin pitäisi pitäisi osallistua.

Voi kun minulla olisi siivet niinkuin siinä laulussa: "Joka pojalla on siivet kantapäissä, nuhruisten housujen peitossa.....

Nyt minä menen. Hyvää ja onnistunutta päivää kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 10:47

Mainio pilvipyry. Lähden kympin lenkille kävellen ja samalla pankissa sijottamassa kympin uutta tuottamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 10:52

Etelä-karjalassa-3 aurinko ei paista tuulee ja yöllä satanut lunta.Tänään vain olen ,luen ja sitten myöhemmin laitan ruoanja illalla menemme äidin luokse sairaalaan,hänkin pääsee jo torstaina kotiin toivon mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 11:00

täällä pyryttää lunta ja on -2 astetta. ulkona en ole vielä tänään ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 11:25

aurinko paistaa ja perhoset lentelee..+38.2 näkyy olevan mittarissa 4.23 pm VIILENE 7 pm iltakävelylle vielä voisi käydä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 12:01

Lappeenranta(Lentoasema)
Aurinko nousee 6:40 ja laskee 17:56. Päivän pituus on 11 h 16 min.
Säähavainnot
Tuorein säähavainto: 10.3.2009 11:40 Suomen aikaa
Lämpötila -3,4 °C; kosteus 93 %; kastepiste -4,4 °C; koillistuulta 5 m/s; puuska 6 m/s; paine 1000,1 hPa; melkein pilvistä (7/8) (11:00); näkyvyys 2 km. Heikkoa lumisadetta.
Päivän ohjelmaa ei vielä olla suunniteltu

Lähteet:
Ilmatieteen laitos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 12:48

Espoossa satoi lunta koko yön ja näkyy tulevan nytkin. Kävin lapioimassa auton lumikinosten seasta ja laitoin huomista varten lämpötolppaan. Parkkipaikalla oli käynyt aura heti aamusta, joten autot oli mukavasti jätetty omaan ruutuun ja ympärille lumikinokset. Sateen jatkuessa tulee näköjään tästä vapaapäivästä siivouspäivä tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 03:48

Tuuli ja pakkasta oli noin 7 astetta. Valmistelin koko päivän yhtä koulun esitelmää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:46

Etelä-Pohjanmaalla -3 astetta pakkasta. Päivä melkein jo lopuillaan,mutta kyllä pitäisi viel vähän huomiseen kokeeseen lukea.