pääoman tuotto mitä tuo tarkottaa??

Avainsanat: pääoma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2009 - 20:56

Se mittaa suhteellista kannattavuutta eli sitä tuottoa, joka on saatu yritykseen sijoitetulle korkoa tai muuta tuottoa vaativalle pääomalle.

www.balanceconsulting.fi/pal...eIII.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2009 - 21:19

jos vaikka ostat talon halvalla ja sen arvo nousee. Myyt sen kalliimmalla niin se on pääomantuottoa.. esim. Sama pätee metsään, tms omaisuuteen. Se minkä summan sen arvo nousee tai se tuottaa sulle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 22:17

yksityishenkilön osalta voisi ajatella sen merkitsevän korko ja osinkotuloja

(myynti tai luovutusvoitot ovat asia erikseen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 22:18

Rahan arvo (nousee korkoa) tai tavaran/omaisuuden rahallinen arvo nousee, niin se noussut osuus on tuottoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 00:19

realisoitunut, verot jo päältä napattu, "korko" omaisuuslajista riippumatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 02:23

Se on kuinka monta % haluat tuottoa pääomallesi. Tavoitteellinen tai pankin määrittämä.