Montako olympiamitalia suomi on voittanut yhteensä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 18:54

Kesäkisoista 295 mitalia
Talvikisoista 151 mitalia
Yhteensä 446 mitalia

Lähteet:
Wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2009 - 18:57

Suomi on saavuttanut olympialaisissa kautta aikojen 450 mitalia (taidelajeja ei ole tässä taulukossa laskettu mukaan). Suomi on tällä hetkellä 12:nneksi menestynein maa olympialaisissa, tilasto vuodelta 2008, joten tän vuoden jutskat sit lisää siihen.

Lähteet:
www.kihu.fi/faktapankki/fakt...o=Menestys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 19:03

Suomi on saavuttanut olympiakisoissa yhteensä 455 mitalia. Näistä mitaleista peräti 59 % eli 267 kappaletta on tullut kolmessa lajissa, jotka ovat yleisurheilu (114), paini (83) ja hiihto (71). Nämä lajit ovat aivan omassa kastissaan kun tarkastellaan Suomen olympiamenestystä. Näiden kolmen lajin jälkeen seuraavaksi eniten mitaleja on saatu voimistelussa ja pikaluistelussa, molemmissa 24 kappaletta. Suomi on päässyt olympiamitaleille yhteensä 25 eri lajissa. Miehet ovat saavuttaneet kaikista olympiamitaleista peräti 91 %.

www.kihu.fi/faktapankki/fakt...o=Menestys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 19:27

450 luki tuolla eräässä tilastossa. Siitä puuttuu viimeiset kesäolympiamitalit. Ja olikos niitä nyt sitten 5, joten yhteismäärä on 455.