mitä mieltä olette pitkästä ikäerosta ihmis suhteessa? omasta mielestäni pitkästä ikäerosta on enempi haittaa kuin hyötyä.

Avainsanat: minulla ja miehelläni on 2 vuotta ikäeroa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 17:45

Jos kuuskymppinen mies ottaa kolmekymppisen vaimon, kyllä siitä hyvin nopeasti on enemmän haittaa kuin hyötyä tai huvia.

Kysyjän kommentti

hyvä vastaus sulla kun olit mun kanssa aika lailla samaa mieltä. JA KIITOS SINULLE SIITÄ VASTAUKSESTA:

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 16:05

Riippuu todellakin vain ihmisestä. Toiset nelikymppiset ovat kaksikymppisten tasolla ja toisinpäin. Mielestäni asia, johon ei ole yksiselitteistä vastauksta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 16:17

Tosiaan tätä asiaa ei voi yleistää. Kun olin nuori, oli turvallista, että puolisoni oli minua vanhempi ja kokeneempi. Ja puolisoni oli tietysti ylpeä nuoresta vaimostaan.

Nyt kun olemme vanhoja ja sairauskin on astunut kuvioihin, uhoan usein naistuttavilleni:"Jos menette naimisiin niin ottakaa itseänne nuoremmat ukot." Minulla kun tuota temperamenttia riittää.

Tätäkään ei voi yleistää, mutta mies yleensä hoidattaa sairaan vaimonsa jossain laitoksessa ja nainen näyttää sitkeästi pitävän kotihoidossa rakkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 16:40

Minulla ja mun miehelläni on ikäeroa n.12v ja mun mielestä siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 17:20

Tunnen pariskunnan ikäero 18vuotta,mies vanhempi. Todella onnellisia, näkee miten onni hehkuu,ja on jo iäkkäämpi pariskunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 17:40

Riippuu todellakin ihmisistä, kuten edellä jo useampi vastaaja kertoikin.
Kaikkihan ovat yksilöitä, yksi viihtyy ja toinen ei. Eihän onnea myöskään takaa olematon tai pieni ikäero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 17:51

Eiköhän ikäero ole jokaisen henkilökohtainen asia, kunhan ei alaikäisiin sekaannu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:09

mua ei haittais jos mun mies ois paljon vanhempi. mut riippuu ihmisestä.. oudompaa on jos nainen on vanhempi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:40

pitkä ikäero.. hmm, kaksi v ei ole vielä paha mutta jos mies on 10-15 v vanhempi niin kohta oletkin sairaanhoitaja, etkä kumppani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:51

Kovin on naisvoittoista vastaajakunta, taas. En voisi kuvitella 30 v. vanhempaa "tyttöystävää" / vaimoa, tuskin samanverran nuorempaakaan. Lapsi-vanhempi-suhdehan tuo olisi. Luonnonlaki kuitenkin lienee, että useimmiten ukko on enemmän tai vähemmän vanhempi, uusioperhe niin päin mahdollisempi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 19:32

Molempi parempi, ei kannata puuttua muiden suhteisiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:13

Jossain vaiheessa suuresta ikäerosta varmaankin on jkl 'haittaa', tms. suuntaan tai toiseen, ennemmin tai myöhemmin omasta mielestäni (ei tietty aina). Heidi-K kysyi samansuuntaista tuos taannoin, alla linkki siihen, josko siel lisää mielipiteitä asiasta..:)

Lähteet:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/6386

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:18

Suunnilleen samanikäisillä ehkä lienee paremmat ennusteet, mutta kun ihmiset on yksilöitä niin hyviä ja huonoja esimerkkejä löytyy kumpaankin suuntaan eri-ikäisistä pariskunnista.

Ehkä hyvinkin ääriesimerkkinä on tuntemani Gunnar 72v , joka toimii vaimonsa 51v omaishoitajana (30 normaalin avioliittovuoden jälkeen) ... eli voi se mennä niinkin, ainakin saaristossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:05

Eipä nyt niin paljon ole haittaa ollut, vaikka meilläkin on 12 vuotta ikä eroo.
Pitää minut virkeenä ,luulisn!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:10

Niiku moni on sanonu ni riippuu ihan henkilöistä.Miul ja miehelläni on ikäeroa 20 v ja 8 vuotta ollaa jo yhes oltu.Pelkkiä numeroitaha nuo vaa on ja tärkeintähän on rakkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:39

Isäni oli äitiäni lähes 10 vuotta vanhempi,he olivat hyvin onnellisia yhdessä niin kauan,kun kuolema heidät erotti,minun mieheni on minua vähän nuorempi ja pitää minut tikissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 22:28

minä oon aina vastannut ikäkysymykseen että ikä on vaan numeroita..ikä ei pitäisi olla ratkaiseva tekijä ihmissuhteessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 02:19

Meilläkin on ikäeroa jotain 16 vuotta. Sinällään se ei ole haitannut, mutta mieheni pitää itseään jatkuvasti vanhana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:31

Riippuu ihmisistä, yelsitää ei voi. Se mikä yhdistaa/erottaa, on ihan muuta kuin ikä. Samanlainen elämänkatsomus, kehitysaste, harrastukset yhdistävät.

Lisätty: 09.03.2009 - 15:14

Tuotakin asiaa kannattaa miettiä omalta kannaltaan, antaa muiden hoitaa omat asiansa ihan itse. Pystyvät kyllä siihen mikäli ovat oikeustoimikelpoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 19:08

Lulisin,että jos eroa on 25v tai enemmän voi alkaa haitata.Parempi kuitenkin olla sanommatta varmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 19:29

minun rakas on minua 5v vanhempi ja oltu kohta 30v. yhdessä..luulin aina , että minä nuorempana hoidan elon illassa häntä, mutta nyt onkintoisin, kun itse sairastuin, niin eipä sitä koskan tiedä, kumpi se sitten kumpaa hoitaa...ja hoivaa...