millainen on oma rippikoulumuistosi? minulla oli tänään konfirmaatio kirkossa :] viime viikon olin rippileirillä. voin sanoa etten

koskaan vaihtaisi sitä kokemusta mihinkään. nyt tuntuu todella tyhjältä kun kaikki se on takana eikä sitä kokemusta saa koskaan enää takaisin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 15:59

Ihana kuulla, että rippikoulumuistosi on hyvä. Minulle ei jäänyt muuta mieleen kuin, että olisin halunnut pois koko paikasta ja kun vielä tuli kuukautistenkin aika juuri sinä viikkona kun leirillä olimme niin en mitään mukavaa muistoa sen päälle löydä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 16:07

Kävin rippikoulun koulupäivän jälkeen. Menimme koulusta suoraan seurakuntatalolle nälkäisinä ja väsyneinä. Rippikoulu oli pelkkä muodollisuus. Istuimme kihisten niin kuin vain murrosikäiset osaavat.

Minulta ei kysytty kertaakaan mitään. Ja konfirmaatio oli pelkkä muotomeno minulle silloin.

Mutta Jumala on suurempi kuin sydämemme ja tietää kaiken. Hänellä oli keinonsa valloittaa minut myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 16:43

Minulla on hyvät rippikoulumuistot, sen muistan, että siellä oli todella kivaa.... kaikki oli sallittua jos ei vain kiinni jäänyt : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 17:33

siitä on jo monta vuotta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 17:40

Mikään ei ole koskaan ollut niin tylsää kuin sen aikainen rippikoulu jolloin minä olin siellä. Joka arki-ilta piti mennä seurakuntatalolle. Ja se oli pelkkää katekismuksen ulkolukua ja pänttäämistä. Kerran olivat huuleni maalatut, niin meinasin lentää pellolle koko systeemistä. Kirkossa piti käydä joka sunnuntai sen kolmen kuukauden aikana minkä rippikoulu kesti. Ei siis mitään mukavia muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 17:45

Vähän samanlaiset muistot, kuin kissanaisellakin. Siihen aikaan se oli todella tylsää ulkolukua. Erosin heti kirkosta tuktuani aikuiseksi, mutta olen liittynyt myöhemmin takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:12

mä kävin kaupunkiriparin elikä en ollut leirillä.. oli tosi helppoo.. meijän ei tarvinnut ees rukouksia osata ku luettiin ne vaan ääneen yhdessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:57

Leirillä oltiin "hetki" sitten. Sekaleiri oli ujolle antoisa. En oppinut mitään, mitä en olisi jo koulussa (siihen mennessä) saanut tiedoksi. No, ympärileikkauksen pappi (tietysti mies) selitti kysyttynä (varovaisesti) tarkemmin, kuin naispuolinen uskonnonlehtori.
Ulkoa jollotusta silloinkin liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 19:35

) tunnin rippikoululla selvittiin ja hyvin on mennyt senkin jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:07

Syntmäpakanana en käynnyt rippikoulua normaalissa järjestyksessä. Asevelvollisuuden alkaessa käskettiin niitä, jotka eivät olleet ripille päässeet , ilmottautumaan kenttärovastin järjestämään rippikouluun. Ilmottauduin, mutta kun ensimmäisellä tunnilla kävi ilmi ettei minua ole kastettu, enkä halunut kastettavankaan ainakaan heti, lensin sieltä rippikoulusta ulos heti tulohaastattelussa. Siinäpä minun rippikoulumuistoni (kesti 15 minuuttia)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:46

On hienoa kuulla, että Sinulla on noin hyvä kokemus rippikoulusta. Toivottavasti lähdet seurakuntasi isostoimintaan mukaan, niin voit kokea rippikoulun eri näkökulmasta uudestaan. On tärkeää saada motivoituneita nuoria mukaan. Isosille järjestetään myös omia koulutus / virkistys-leirejä niinsanottuja "isosviikkiksiä". Olen huomannut, että kun työntekijät ovat motivoituneita ja täten järjestävät paljon mukavia juttuja rippikouluun, niin luonnollisesti nuoret saavat huikeita elämyksiä. Leirisi ohjaajat ovat olleet selvästi kiinostuneita teistä nuorista ja halunneet antaa ammattitaitonsa näkyä. Lähde rohkeasti mukaan mukavaan maksuttomaan seurakunta toimintaan. Onnea elämääsi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:07

Mukavaa aikaa ! Matkaa oli 8km kirkolle ja se mentiin mopolla hyrisytellen ja sitten oli kova kisa kotiin tullessa ja yksi kiilasi mut ojaan ja vasen poski ruvess mentiin sitten ripille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:14

Eipä tuosta kovin hyvää muistoa jääny.Pienellä paatilla seilattiin,poltin itteni siin kannel,kauhee koti-ikävä ja lisäks sain viel viimosen leiripäivän mahataudin.Oli siis kuuma kesä sillo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:58

Kaupunki rippikoulu, kävimme sitä iltaisin,siellä oli kaikki luokkakaverini,minusta se oli kivaa aikaa.Konfirmaatio päivänä kävin valokuvassa sitten oli juhlat kotonani,ja sain paljon koruja rippilahjaksi,kaiken kaikkiaan kivat muistot.Onnea sinulle elämäsi varsitielle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 22:34

kävin päiväriparin seurakuntakeskuksessa. ei muistaakseni kestäny kun pari kesälomaviikkoa. huono muisto koska tietysti samalla riparilla oli puolet ala-asteen koulukiusaajista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 02:42

Minä en edes lähtenyt leirille, koska siellä olisi kiusattu. Siksi kävin päiväkoulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:52

Ihan mukavaa aikaa. Kävin rippikoulun kesäkuussa muutamana viikkona ja ripillepääsy taisi olla juhannuksena. Arvostan sitä aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 19:48

kävin iltaisin , ja suoraan ammattikoulusta sinne, juuri väsyneenä ja nälkäisenä...mutta kyllä se läpi meni ja ihanassa mikaelinkirkossa , sitten ripiltäpääsin..kotona oli juhlat, mutta äitini oli sairaalassa, kun häneltä puhkessi umpisuoli, mutta hyvin hänen kävi ja vieläkin on kultasormus tallella jonka sain kummisedältäni...ONNEA SINULLE!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 19:02

miedän ryhmälle sattui ikävä tapaus, ku odotettiin leiriä, mutta saatiinkin päivä ripari. oli näet leiri paikan rakennukset juuri silloin remontissa, nii ei auttanu kuin seurakunta talolle marssia joka aamu k.10. meillä oli todella kiva ryhmä ja mukavat isoset, joten se viikko meni suhteellisen rattoisasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 19:54

Yksi elämäni parhaista hetkistä. Oma riparini oli viime kesänä,parhaaseen aikaan,sillä aurinko paistoi melkein joka päivä. Riparimme oli läheisellä järvellä leirikeskuksessa. Meidän riparilla oli tosi hyvä yhteishenki kaikki osallistu leikkeihin jne. Isoset oli myös tosi mukavia. Kävimme myös Vammalassa festareilla. Viimeisenä iltana vaan 3 tyttöä (minut mukaanlukien) jätettiin eli ripari loppui kehnosti,mutta muuten oli hieno leiri :)