Mitä et antaisi ikinä anteeksi kumppanillesi jos hän tekisi jotain väärin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 16:11

Onneksi meidän sisäämme on rakennettu jonkinlainen anteeksiannon asema, joka toimii ajan kanssa vaikka emme sitä tiedostakaan. Jokainen tekee virheitä ja jos toista ihmistä rakastaa niin silloin hänet hyväksyy sellaisena kuin hän on, virheineen päivineen. Ja silloin ne virheet oppii antamaan anteeksi.

Mutta jos kysymykseesi olisi pakko vastata niin tietoinen ja tahallinen valehtelu tarkoituksena vahingoittaa minua voisi olla melko vaikeaa antaa anteeksi.

Kysyjän kommentti

Niin valehtelu on kyllä kamala asia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 15:46

Vain hyvin nuori ja ihanteellinen henkilö kysyy noin. Minä vanhana pieruna vastaan: "Kyllä Siperia opettaa".

Ja onko meillä yleensä ollenkaan varaa sellaiseen kuin anteeksiantamattomuus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 16:46

Jos hän hyppäisi toisen sänkyyn.... sitä en voisi antaa ikinä anteeksi. ja toinen olisi väkivalta, henkinen ja fyysinen.... jos näitä rupee meillä näkymään, pakkaan laukkuni ja lähden!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 17:49

Olen aiemmin elämässä kokenut alkoholistin väkivaltaa ja kun siitä eroon pääsin niin sitä ei koskaan enää. Sellaista en antaisi enää anteeksi vaan lähtisin heti. Valehtelu ja selän takana kieroilu ovat ilkeitä asioita ja ainakaan pitkään en sitä sietäisi. Anteeksianto tulisi sitten ehkä myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:13

jos se pettäisi mua jonkun toisen kanssa en usko että antaisin anteeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:38

murhaa ja väkivaltaa, Insetikin .. muu olisi varmaan neuvoteltavissa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 19:01

Kaiken, minkä edellytän itsellenikin tilanteen tullen anteeksi annettavan. Taisi olla kaunistelua; koska en anteeksi pyydä, en annakaan. Logiikkaa vai kehäpäätelmä...

Lähteet:
rippikoulu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 19:35

En osaa ennakoida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:16

Sanoisin näin normaaliparisuhteista puhuttaessa, anteeks voin antaa, mutta en unohtaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:32

Ei ikinä, Ei koskaan .... jne... ei todellakaan pitäisi käyttää koskaan, ei varsinkaan tällaisessa yhteydessä. Sillä kuka meistä on niin viisas että loukattuna ja pikaistuksissaan pystyy tekemään iäisyyden pitäviä, oikeita päätöksiä?

Ajan kanssa, Siperiassa tai vaikka jossain lähempänäkin asiat usein asettuvat uusiin puiteisiin ja saattaa löytyä ihan uusia alkuja ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:10

Vaikee sanoo, ei osaa oikein etukäteen sanoo mikä olisi niin räikee juttu!
Ikä on tuonu jo mielialan leppoisammaksi ja katsoo asioita läpi sormien ja jos ei miellytä, niin silloin on parempi pakata ja lähtä lätkii!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 02:45

En anna anteeksi asioita, joista kumppani syyttää suotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 07:33

varmaan väkivalta ja valehtelu vahingoittamis mielessä ,oisvat vaikeita anteeksi annettavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 09:00

Asiaa ei ole tarvinnut pohtia. Psyykkinen ja fyysinen väkivalta on sellaista jota en hyväksyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 11:06

anteeksiantamattomuus on paha avuttomuuden laji, toivottavasti en sorru siihen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 12:27

jos pettäs minua jonkun muun naisen kanssa. se oli minua hyvin loukkaavaa. sitä en sietäs.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 19:57

jos hän käyttäisi väkivaltaa, henkistä tai fyysistä..en hyväksy sitä itseltäni, enkä myöskään rakkaaltani..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 21:41

Väkivaltaisuuta missään muodossa. Rikoksia, joissa joku joutuu kärsimään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 20:23

ei ole neljäänkymmeneen vuoteen tullut sellaista juttua eteen, eikä sitä varmaan oikein ennakkoon osaa tarkkaan sanoakkaan