Mitä pitäisi tehdä jos veren sokeriarvot ovat hieman koholla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 15:21

Liikunnan lisääminen,vähäenerginen ruokavalio, alkoholin käytön rajoittaminen ja painon pudotus.

www.tohtori.fi/?page=2442205...id=3316284

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 15:10

tarkastella ruokailutottumuksia, olisiko remontin paikka siellä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 15:12

Ainakin jättää alkoholi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 16:38

joo olis kai hyvä vähentää sokerin ja rasvan käyttöä. sekä laihduttaa jos on lihava. itse en kyllä pysty. minulla on verenpainelääkkeet ja niissä on sivuvaikutuksena sokeriarvojen nousu. vuosi sitten mitattuna oli 6 avot kun kävin verikokeessa. tänä vuonna oli nyt kevään aikana varmaan taas käytävä jos lääkäri lähettää labraan minut kokeisiin. mut luulen et laittaa. kun olen joka vuosi joutunut käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 16:53

Kuin korkeella ne on? Sun kannattaisi käydä lääkärissä ja neuvotella hänen kanssaan sokeriarvoista... ruokavaliota kannattaa tarkkailla, karkit ja muut naposteltavat vähemmäksi ja kattoa ruokailun niin että ei tulisi korkeita sokeriarvohuippuja ja matalia päivän mittaan vaan se olisi tasainen, mutta suosittelen lääkäriä, ravitsemusterapeuttia ja mahdollisesti lääke mukaan siihen : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 17:32

Ruokatottumukset täysin uusiksi. Itse sain terveyskeskuksesta pätevät neuvot ja ohjeet. Sokerit laski, verenpaino normalisoitui, ja läskit lähti. Nyt on kaikki hyvin ja 18 kg kevyempi olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:33

lähde lenkille:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 02:54

Liikkua ja syödä hitaasti veren sokeria kohottavia ruoka-aineita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:53

Liikunta auttaa tähänkin asiaan jos sokeriarvot ovat vain lievästi koholla, paastosokerin viitearvon yläraja on 6,1.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 20:24

kannattaa mennä lääkärille jos sokerit on yli 9.0 jos menee yli niin on luultavasti diabetes

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 13:26

Ensin lääkärin ja varmaan olet ollutkin koska tiedät asian. Rasvan käyttö minimiin, samoin tiestysit sokerin. liikuntaa täytyy lisätä. Paljon kasviksia ja juureksia ruokavalioon. Nuo tulee mieleen. Nälkä ei saa tulla välillä, ei kova nälkä, vaan pieniä ruoka-annoksia suhteellisen usein.