Voiko kauppa periä maksulisän, jos maksan pankkikortilla ostokset kotimaassa? (norm. Visa.) Esim. 50c tai euron verran?

Minulle kävi ruokakaupassa viime kesänä näin.

Avainsanat: pankkikortti raha maksut ostokset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 01:22

en muista että minulta olisi perinyt

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 01:29

Uskomaton uutinen, en ole kuullut moisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 01:34

Kahvilanpitäjä sanoi minulle samoin. Jos maksan pankkikortilla hän perii 0,50 euron kulun. Hänellä oli sellainen höylättävä versio pankkikorttia varten.

Kun maksoin käteisellä rahat otettiin mukisematta vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 02:01

Törmäsin tähän samaan viime kuussa Forex issa. Valuuttaostoksen pankkikorttilla maksaminen olisi aiheuttanut jonkun lisäkulun, en nyt muista summaa kun käväisin nostamassa käteistä viereisestä automaatista. (vielä joulukuussa Forexissa saattoi maksaa pankkikortilla, jopa visalla ilman lisäkuluja).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 08:40

Asiasta ei taida olla lakia eikä asetusta. Kannattaa lukea pankkikorttisopimuksen säännöt eli se paperi, jonka sait liitteenä, kun allekirjoitit sopimuksen. Jos siinä ei sanota mitään, kysy pankistasi, voivatko yrittäjät periä kulukorvausta korttimaksuista.
Jos voivat, vältä moisia yrityksiä tai maksa käteisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 09:05

En ole kyllä huomannut,pitää tarkastaa tilanne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 09:08

Vielä ei ole tullut lakiuudistusta,että kapat saavat periä maksukortin käytöstä yhtään mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 09:17

Jotain olen asiasta kuullut, että halutessaan sen voivat tehdä, mutta vannomaan en mene, kun on niin hatara tuo muistikuva asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 19:43

Aina voi pyytää.