Minkä takia ihmiset hylkää eläimiä? Ja minkä takia ne ottaa eläimiä, jos jättää ne?

Älä ota eläimiä, jos et ole valmis huolehtimaan niistä koko lopun ikää!

Avainsanat: kissa hevonen eläimet lemmikit jättäminen koira jyrsijät kanit yms...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 21:45

Hankkiessaan eläimen ei useinkaan ajatella kuin sitä että miten voi antaa hellyyttä sille ja leikkiä lemmikkiänsä kanssa
Sitten tulee arjen ja vaivan aika. Lemmikki tarvitsee paljon aikaa ja hoivaa, ruoat, puhtaus, ulkoilu ja seuran
pitäminen, eikä hoitaja voi olla pois kotoa kuin pieniä aikoja. Jos hoito tulee liian ylivoimaiseksi tai allergiaa tai muita seikkoja ettei voi pitää lemmikkiä, sille voi hankkia uuden hyvän kodin.Näin tulisi toimia ja onneksi suurin
osa ihmisistä tekeekin juuri niin, sillä ajatuksella voi lohduttautua siitä että lemmikit hoidetaan hyvin. On vain pieni osa ihmisistä jotka ovat niin tunteettomia etteivät hoida lemmikilleen uutta kotia. Onneksi hyviä ihmisiä on paljon enemmän kuin niitä pahiksia. Tuo kirjoittamasi lause, älä ota eläimiä, jos et ole valmis huolehtimaan niistä koko lopun ikää!, se pitäisi olla lause joka lukee jokaisessa myyntiilmoituksessa ja eläinkauppojen ikkunoissa.
Kiitos sinulle tärkeästä asian puolustamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 21:07

Olen kanssasi aivan samaa mieltä eläimien pidosta. Miksi ihmiset ottavat ja sitten hylkäävät, siihen en osaa vastata. Syitä lienee useita, esimerkiksi allergia, hoitovaikeudet, laiskuus ja välinpitämättömyys joitakin mainitakseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 21:20

Osa ihmisistä on raakoja ja ajattelemattomia. Luullaan että eläimet pärjäävät luonnossa, mutta eihän ne pärjää, jos ovat aina tottuneet olemaan ihmisten kanssa. Missä ne olisi oppineet ruokansa hankkimaan, tai miten osaisivat suojautua kylmää vastaan, kun eivät ole siihen tottuneet. Hylkäyksen syyt ovat usein ihan käsittämättömiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 21:36

ei eläimiä saa kiusata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 22:18

Eläinrakkaana ihmisenä sydämeni murtuu kun kuulen tai nään sellaisia tapauksia joissa eläin on hylätty tai rääkätään niin että se tuntee tuskaa ja surua. Mun koirat nukkuu yön mun vieressä ja ne on minulle niin rakkaita ettei sanoja löydy... Eläimilläkin on tunteet, ne tuntee ilon ja surun, ovat terapeuttisia otuksia minulle, on ihanaa tulla kotiin kun on hännänhuisketta ja vikinää ja tuhinaa. : ))
Sellaisten jotka ei pidä huolta perheen jäsenestään ei pidä missään nimessä ottaa eläintä kotiinsa asumaan ja sellaisia pentutehtailijoita mitä televisiossa on näkynyt niin täytyis laittaa loppuelämän eläintenpitokielto.
Puhun eläinten puolesta ja puolustan niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 22:25

hyvä kysymys! en todellakaan tajua miksi ottaa lemmikki josta ei aio pitää huolta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 23:20

Ei tiedetä mihin ryhdytään kun ollaan innostuttu kun ne on niin ihaniiiiiiiii , kunnes niitä pitää ruveta oikeesti hoitamaan joka päivä (eläimet ei ole leluja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 23:45

Eläimen hankkijat eivät ajattele jo hankintavaiheessa sitä vastuuta, jonka eläimen hoitaminen tuottaa. Tulen aina surulliseksi, kun kuulen että joku eläin on hylätty tai muuten sen hoito on lyöty laimin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:38

kesä kissat ,joka vuotinen ilmiö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 11:52

Eläimiä otetaan,kun lapsi tahtoo tai muuten vain ihastutaan esim,suloiseen kissanpentuun tai mihintahansa eläimeen,sen enemmän miettimättä,et niitä pitää myöskin hoivata ja helliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 14:40

Monta kertaa joutuu miettimään ihmisten julmuutta myös eläinten suhteen. Käsittämätöntä omasta mielestäni. Eläimet eivät ole vain söpöjä, ne vaativat jatkuvaa ihmisen huolenpitoa. Sitä soisi jokaisen tykönään miettivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 17:58

ehkä jos niillä ei ole sitten kun on mennyt joku viisi vuotta enää varaa pitää eläintä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 18:51

Ei pystytä sitoutumaan,se on varmasti monella syynä.Eläinsuojelu työtä tehneenä olen nähnyt liikaakin.eläimen hankinta on liian helppoa.Meitä ihmisiä on niin monenlaisia,sydäntä satuu aina välillä,kun näkee kaiken välinpitämättömyyden.Liikaa on myös sellaisia ,jotka eivät lapsistansakaan pidä huolta.Eläin kotona on lapsen asemassa tai ainakin pitäisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 10:35

olen kanssasi samaa mieltä ja mikä kauheinta, kun ihmiset hylkää jopa kaaliitakin lemmikkejä, joten ei edes hinnalla ole väliä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:24

parantamisen varaa kasvatuksessa tässäkin kohtaa, täytyisi tehdä alusta asti selväksi mikä ero on pehmolellulla ja lemmikki kanilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 20:00

Ne eivät voi pitää niitä.