Onko Hämeenlinnassa kivaa?

Avainsanat: hämeenlinna suomi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 11:34

Kyllä se ihan mukava ja sopivan kokoinen kaupunki on, kiire - ei minnekään..
Tunnettuja hämeenlinnalaisia myös jonin13:)

En ole kuulutkaan, et Aulangon kämppäri ois lopetettu??, kun nyt parin viikon sisällä sinne ajelen, niin käynpä katsastamassa asian ja samalla Aulangontien grillikioskista ostamassa perinteisen porilaisen, njamm... , miten mä saan aina ujutettuu näit ruokajuttui joka paikkaan?:)

Alla linkki Aulangon kämpärilt, jos on vuosiluku 2009, siks ihmettelen, et ois lopetettu..

Lähteet:
www.aulangonlomakyla.fi/suom...i/camping/

Kysyjän kommentti

Hieno vastaus, joka kertoo paljon millaista Hämeenlinnassa on!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 20:47

Ei mulla ainakaan ollut. Jäi niin ikäviä muistoja, etten taida ikinä mennä sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 20:52

Meillä taas on Hämeenlinnasta mukavia muistoja. Viimeksi kävimme siellä teatterissa katsomassa hyvää musikaalia, sen jälkeen nautimme maittavan illallisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 20:54

Etsin googlella Hämeenlinnan seutukalenterin, mutta en onnistunut kopioimaan sitä tänne.
Siellä oli jos jonkinmoista menoa ja tapahtumaa. Ja varmaan paikallislehdestä saat lisää menovinkkejä.

Minä olen pitänyt Hämeenlinnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 21:31

Hämeenlinna on "syvältä" ne lakkautti Aulangolla olleen mökki- / leirintäalueen.
Hämeenlinnalla ei ollut varaa (haluja) ylläpitää sitä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 22:19

Kyllä siellä jotain kivaa täytyy olla, kun sieltä on tullut niin julmettu joukko 'kivaa' porukkaa:

Tunnettuja hämeenlinnalaisia

Uno Cygnaeus, Jean Sibelius, Eino Jurkka, Armas Launis, Armas Lindgren, Larin-Kyösti, Rauni Mollberg, Vexi Salmi, Irwin Goodman, Markku Veijalainen, Saija "Sani" Aartela, Tauno Palo, Pertti "Veltto" Virtanen, Ani Alitalo ja Juha Itkonen syntyivät Hämeenlinnassa. Simo Salminen syntyi Vanajan kunnassa eli siis nykyisessä Hämeenlinnassa. Laulaja Heidi Kyrö ja Mamban Tero Vaara asuvat nykyään Hämeenlinnassa. Räppäri Paleface puolestaan on kasvanut Hämeenlinnassa. Myös näyttelijä Kari Heiskanen on syntynyt Hämeenlinnassa. NHL jääkiekkoilija Antti Miettinen on syntynyt Hämeenlinnassa.

Poliitikot

Hämeenlinnasta on useita kansanedustajia. Tällä hetkellä hämeenlinnalaisia eduskunnassa ovat: Johannes Koskinen, Tarja Filatov ja Satu Taiveaho SDP:stä, Jari Koskinen Kokoomus (ent. Hauho) ja Kirsi Ojansuu Vihreistä.

Europarlamentaarikko ja entinen kansanedustaja Sirpa Pietikäinen asuu Hämeenlinnassa. Juhana Idänpään-Heikkilä oli vanajalainen valtiopäivämies.
Muut

Eino Leino, Ani Alitalo, Juho Kusti Paasikivi, E. N. Setälä, Veijo Meri, Arja Koriseva, Saija Varjus, Matti "Fredi" Siitonen, Jyrki Linnankivi ja muutamat Kummelin jäsenet ovat opiskelleet Hämeenlinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 22:27

Vanha opiskelu kaupunki : ) jäi sellaiset muistot, että oli aina aamulla kauhean väsynyt railakkaiden opiskelija iltojen jälkeen : )) Mut en kyllä ole käynyt siellä moneen moneen vuoteen, mukavia muistoja : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 22:28

en oo ikinä ollut mut eiköhän joka paikassa jotain kivaa ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 23:28

Kaitpa siellä hauskaakin on:
________

Hämeenlinnan vankila toimi pitkään Hämeen linnan yhteydessä, jossa naisvangit olivat sijoitettuna Hämeen linnaan ja tutkintavangit linnan viereiseen vankilarakennukseen, jossa nykyisin toimii vankilamuseo.
...
Uusi vankila rakennettiin pelkästään naisvangeille, mutta naisten vankiluku väheni ja vankilaan sijoitettiin myös miesvankeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:11

tunnettuja hämeenlinnalaisia myöskin munkki,,hyvä paikka asumiseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 02:00

Muutama juhannus on siellä aikoinaan vietetty, nimenomaan Aulangolla.
Muistot ovat lähinnä haikeita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 19:47

Todellakin on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 20:30

Aulangon lomakylä on kyllä onneksi toiminnassa.
Lopettaneella alueella tarkoitin sitä, joka oli melkein Aulangontiellä, Hotelli Aulangosta vähän eteenpäin vasemmalla alhaalla rannassa.
Se oli kai ensin kunnallinen ja lopussa yksityinen yrittäjä ? En tiedä.