miten saaan kalan ruodan pois kurkusta, vai onko lääkärin reissu edessä .. help me!!

Lisätty: 07.03.2009 - 18:20

..kiitos vinkeistä, mutta olen kokeillut näkkärit ja ruisleivät sekä juotu vettä...ruota ollut jo eilisestä asti...mitä jos ei mene lääkäriin, ei millään huvittais lähtee... häviäiskö ajan kanssa ?

Lisätty: 07.03.2009 - 18:45

niinpä...siika oli kyllä tosi hyvää...mutta...mitä tästä opin....ostan seitä pakastimesta....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 18:38

Ikävä juttu, sanon mie, sen ruodon koko ja sijainti tietty merkkaa paljon, siinä jot saako sen omin konstein pois, kotikonstina kuivaa (ei rasvaa päällä) tuhtia ruisleipää ja piimää, jos ei tunnu, et lähtee, niin kannattaa käydä siel tohtorin pakeil, harvemmin nuot itekseen lähtee pois...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 18:06

Jos siinä vaikka kaveri ensin auttais, kurkkais kurkkuusi ja katsois näkyykö ruoto, jos näkyy niin vois vaikka pinseteillä nyppästä pois. Tämän ensiavun jälkeen vois käydä lääkärilläkin näyttämässä, tai sitten suoraan lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:07

Kokeile syödä vaikkapa näkkileipää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:28

Vanha keino hapankorpun tai näkkileivän syönti. Mikäli näistä ei ole apua, on syytä kääntyä lääkärin puoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 18:41

Itselläni oli parisen kuukautta ruoto kurkussa. En tiedä miten lähti, koska en huomannut mitään. Olin niin tottunut elämään sen kanssa. Mutta helpompaa olis mennä terveyskeskukseen. Ehkä sen voi tehdä terveydenhoitajakin, ettei tarvitse lääkärinaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:50

Ne pehmeät pikkuruodot lähtee varmaan iteksissäänkin tai noilla leipäkonsteilla, mutta jos sattuu olemaan sellainen kovempi eväruoto tai vastaava, niin ne yleensä on tiukassa ja saattavat sitten ruveta vihoittelemaan pahemminkin. Jos vaiva vielä maanantaina lähtisin terveyskeskuksessa käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:55

kokeile näkkileipää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 21:23

Työnnä hammasharja kurkkuun niin pitkälle kun voit,saattaa laittaa ruodon liikkeelle,ja näkkileipää syöt sitten. Mieheni sai tällä tavalla ruodon menemään alas. Oli monta päivää kurkussa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:41

Kamala paikka. Meinasin kerran tukehtua, kun ruota jäi kurkkuun. Vesi vaan valui silmistä, enkä voinut puhua. Lähti lopulta sormin kaivamalla ja oksentamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 20:32

jotakin leipää kannattaa olla karheeta tai kuivaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 17:42

vähän aikaa (pari päivää) voi odtella josko vaikka lähtis omia aikojaan, jos ei niin sitten apua hakemaan