Mikä, missä ja millainen on Euroopan tuliperäinen paratiisisaari/saaret?

Lisätty: 07.03.2009 - 17:53

Nyt ei haeta Madeiraa....muodostuu 9 eri saaresta..

Avainsanat: maaperä luonto neitseellinen turistikohde

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 19:18

Tiedän, tiedän... oli viime viikolla siellä Azorit..... ihana paikka, kannattaa mennä : )))

Kysyjän kommentti

Onnea, onnea ja ihanaa, että lomailit sellaisessa paikassa. Sehän on trooppinen paratiisi, tulvillaan luonnon ihmeitä. Pulppuavia geysirejä, kirkkaita kraaterijärviä, mineraalivesilähteitä ja kauniita vesiputouksia. Sinne myö tahotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 16:22

Paratiisi taitaa löytyä enemmänkin korvien välistä, mutta hyvä ehdokas on Madeira:
___

Madeira (portugaliksi Arquipélago da Madeira) on Portugalille kuuluva itsehallinnollinen saariryhmä Pohjois-Atlantilla noin 580 kilometriä Pohjois-Afrikan rannikolta luoteeseen. Se koostuu seitsemästä tuliperäisestä saaresta, joista suurimmat ja ainoat asutetut ovat Madeira (736,8 km²) ja Porto Santo (42,5 km²). Pääsaaresta noin 40 kilometriä kaakkoon sijaitsevat kolme saarta käsittävät Desertassaaret (Ilhas Desertas, 14,2 km²), ja hallinnollisesti Madeiraan kuuluvat vielä 280 kilometrin päässä kaakossa lähempänä Kanariansaaria sijaitsevat kaksi saarta käsittävät Selvagenssaaret (Ilhas Selvagens, 2,73 km²). Lisäksi saariryhmään kuuluu useita pieniä luotoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 16:33

Tais olla eilen samaa asiaa koskettava kysymys. En nyt muista mitä siihen oikein vastasin. Mutta Madeira se kuitenkin oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 17:17

Italian Ischian saari.. siel on myös kylpylöitä vulgaanisten lähteiden ympärillä ja vesi on aina 90 asyeista parhaimmillaan, ja sen ympärille on kyhätty höyryävä kivisauna. Mielenkinoinen kokemus ja väittävät, että siel on parantavaa mineraalivettä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:25

Eiköhän tässä olla hakemassa Azoreiden saariryhmää, jossa ilmasto on ympäri vuoden tasalämpöinen ja erittäin suotuisa kasveille kuten Madeirallakin.
Matka Azoreille kannattaa ehdottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:57

santorini, kreikassa.. upee paikka. hiekkarannat on mustaa laavahiekkaa.. ja saarella on paljon korkeuseroja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:59

azorit