mitä mieltä olette, jos ehkä eduskunnan eläke ikää nostetaan?

sieltä vois hyvin nostaa mielestäni heti 5v...on se sen verran löysää, kun ei olla edes paikalla, kun on äänestyksiä..ja muita päätöksen teko hetkiä...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 14:57

Laitetaan het 10 vuotta lisää..... olen aivan sanaton nyt kun kaik kirosanat loppuivat....enkä keksinyt enää uusia kun kuulin tästä eläkeiän nostamisesta. Kävin heti kirjoittamassa nimeni adressiin. Ne ihmiset siellä eduskunnassa tunaroi nyt aivan kympillä. Yleislakkoon vaan kaikki.
Tai vois kaikki eduskunnassa työskentelevät mennä sit loppuajaksi lapiotöihin miettimään haluavatko nostaa vai laskea eläkeikää.

Kysyjän kommentti

taas oli tosi hyvii vastauksia kiitos kaikille ja juuri niin....kuin sinäkin olen ihan samaa mieltä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 15:58

Kansanedustajien ja ministerien eläke-edut heti samaksi kuin duunarien.
Samoin maanviljelijöiden "luopumis-edut" ym.
Niin katsotaan istuuko Vanhanen ym. vielä ensi kaudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 17:18

Sitä olisi tosiaan syytä pohtia ovatko ne edut/säännöt ihan ajan tasalla ja tasavertaisia muiden kansalaisten saamien etuuksien kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 19:37

Suomalaiset ovat liian kilttejä,meille saa tehdä mitä vaan,en kuitenkaan kannata yleislakkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 19:50

Kun itse saavutan eläkeiän on se varmaan 72 vuotta,
Suurin säästö eduskunnan suhteen saadaan kun vähennetään niitä edustajia, ei suomen kokoinen valtio tarvitse 200 kallista elättiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:53

Eduskunnan edustajisto puoleen nykyisestä ja eläkeikä vähintään 70 v. Ja eläkettä ei kartu, jos ei istu eduskunnassa vähintään 10 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 01:07

Ei muuten nosteta. Sattuneesta syystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:36

Kansanedustajien ekäkeikä ei kulje ikävuosien mukaan vaan euskuntatyössä oltujen vuosien mukaan. Nyt saavuttaa eläkeoikeuden 2 kauden jälkeen eli 8 vuoden eduskuntatyöskentelyn jälkeen. Aika lyhyt aika. Eli jos nostettaisiin, seuraava vaihe olisi 12 v palvelua edustajana. Ja sitä seuraava 16 v.
"Kansa" voisi meittiä hieman tarkemmin ketä sinne äänestää eli missit, urheilijat ja "yleispellet" pois suosikkilistoilta, se tehostaisi toimintaa.