miksi internet on keksitty?

minun lapseni kysyi
niin ajattelin kysyä täältä

Avainsanat: internet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 11:13

Tiedonsaannin helpottamiseksi, asioinnin helpottamiseksi, huviksi ja hyödyksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 12:05

maailma muuttuu joten kokoajan teknolokia lisääntyy kaikilla aloilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 12:26

elämä on hauskempaa ja on enemmön tekemistä koneella voi maksaa laskuja,pelata tai katsoa videoita... onhan tv:kin keksitty viihdyttämään ihmisiä. tv:tä voi katsoa mitä haluaa jos ei tule mieluista ohelmaa niin ostaa dvd:itä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 14:29

asioita on helpompi hoitaa.. jos ei ois internetiä ei ois myöskään napsua ;(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 16:02

Mielestäni nopeaan tiedonvälitykseen, tietojen saamiseen ja näin ollen elämää helpottamaan; ja maailma pelastuu:) kun ei tarvii joka asiaa lähtee erikseen toimittamaan maailmalle (kauppaan, pankkiin, veikkaukseen, postiin, jne.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 16:38

Internetin perusta luotiin 1960-luvulla Yhdysvalloissa, puolustusministeriön käynnistäessä ARPANET-tietoverkon (Advanced Reasearch Projects Agency) rakentamisen. Projektin tarkoituksena oli luoda hajautettu, ydiniskun kestävä viestintäjärjestelmä.
_______
Internetin käyttö keskusteluihin on ollut suosittua alusta lähtien. Vanhimpia tapoja ovat sähköposti, uutisryhmät sekä sähköpostitse käytettävät postituslistat. WWW-sivujen myötä yleistyivät chatit ja keskustelualueet, osittain IRC:n ja uutisryhmien korvaajiksi. Nykyään Internetiä käytetään myös pikaviestintään, Internet-puheluihin ja videoneuvotteluyhteyksiin.

Tiedonhaun kannalta Internetin yleistyminen on merkinnyt vallankumousta. Ennen tieto täytyi kerätä työläästi useilta eri tahoilta, esimerkiksi arkistoista, erillisistä tietokannoista tai erikoiskirjastoista. Nyt hakukoneet tarjoavat nopean ja helpon pääsyn maailman suurimpaan tietokantaan. On kuitenkin hyvä pitää mielessä, että suuri osa tietoa on yhä tietoverkkojen ulottumattomissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:59

Nopeaan tiedonsiirtoon.