Ottaisitko sinä töihin yli 63vuotiaan jota pitäisi perehdyttää,kouluttaa uuteen vaativaan tehtävään?

työ olisi fyysisesti/henkisesti rasittavaa. Eihän helppoja töitä ole.

Avainsanat: eläkeikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 15:16

En ottaisi, minusta sen ikäisen pitäisi saada nauttia jo loppuelämästään täysin rinnoin ilman työvelvoitteita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 15:09

Jos oletettavissa oleva työaika olisi vähintään 6 x koulutuksen/perehdyttämisen vaatima aika, ja kyseinen henkilö vaikuttaisi muuten sopivalta kyseiseen hommaan, niin hyvinkin saattaisin ottaa ... noilla kriteereillä otin 58 n aikanaan ja hyvin meni kaikkien kannalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 15:14

No en varmasti ottaisi, itseänikin hirvittäisi ottaa minua itseäni töihin näin pahan selkävamman vuoksi ja olen vasta 52 v.työelämässä kulutettuani sekä viime laman ajan 10 vuotta 2 työtä tehneenä eli yhteensä 30v norm. plus 10v 40 vuotta työtä takana 2 lasta elätettyäni, talovelat ajallaan maksettuani, ilman minkään tahojen apua . Kaikesta huolimatta häpeän itseäni , vaikka olen työkyvyttömyyseläkkeeni itse tienannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 15:18

Voisin ottaakkin jos kyseinen henkilö haluaa töihin ja on tarpeeksi hyvässä kunnossa ja terve.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.03.2009 - 16:15

Eipä nuo näytä ottavan, vaikka on terve ja työkuntoinen, joten se siitä aiheesta minun kohdallani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 16:20

en ottaisi välttämättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 16:57

Jos se hakija olisi nainen, siltä ei tarvitsisi ainakaan kysyä niinkuin minulta kysyttiin vähän yli kolmikymppisenä, että :"Oletteko raskaana?"

Ajattelen näin, että minä en enää lähtisi ihan joka hommaan. En keittelemään kahvia toimiston pojille jne.

Minä ottaisin itse itseni kyllä töihin vaan en enää menisi kovin mitättömällä palkalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 19:05

En tietenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 19:15

En ottaisi,enää töihin oisi liikaa ikää meinaan jos pitäs kouluttaa,mutta jos osais jo sen työn niin ottaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 01:22

Ainakin Vanhasen ja Kataisen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 03:51

en ottaisi 50 v täyttänyttä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 07:32

Siinä tilanteessa taitaisi tunne voittaa järjen ja pyrkisin työlistämään.Jos siinä iässä etsii töitä tilanne on varmasti epätoivoinen.voisi mennä suojatyön puolelle.
OIkein hirvittää ajatella,sillä tämän päivän ruokavaliolla ja kiireellä ollaan kipeitä jo paljon aikaisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:48

Noinhan ei ole tarkoituskaan tehdä eikä yli 60 vee-ikäisille enää uusia tehtäviä haeta. Kyllä työtä tehnyt, tuonikäinen ihminen ollessaan terve, on ihan hyvää työvoimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 03:43

Voisi olla etten ottaisi.