Taxfree myymälät,Tarvitsen matkalle kameran, ostanko sen suomesta tavalisesta kaupasta vai taxfee myymälästä lenkokent. Neuvoka!

Lentokenttämyymälät HKI Vantaa-Amsterdam-Hongkong-Sidney. Entä pieni läppäri, mistä saa edullisimmin?

Avainsanat: taxfree myymälät taxfree ostot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2009 - 15:43

Riippuu tietysti kamerasta minkälaisen haluat digipokkarin vai järkkärin. Mielestäni kannattaa ostaa kotimaasta kamerakaupasta tms. Huolto pelaa hyvin, kun ostat Suomesta. Läppäri myös, on näppäimistö samannäköinen ja äät ja ööt, sekä myös huolto pelaa.
läppäri:
Acer N270 minikannettava
160 GB tallennuskapasiteetti, 1024 MB keskusmuisti ja Windows XP, webbikamera, kortinlukija ym.
Tai:
ASUS MINILÄPPÄRI EEE PC 1000H MUSTAASUS . 10" näyttö. Atom N270 -prosessori. 1GB keskusmuisti. 160 GB kiintolevy. Win XP.
MBnet-hintaseuranta, sieltä löydät edullisiimat paikat ostaa:
www.mbnet.fi/hintaseuranta/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2009 - 16:53

Osta vaan suomesta alan liikkeestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 17:35

Jos muutaman euron voit säätettyä ostaessasi ulkomailta, mutta kaikki takuut on sitten riskin alla ja ei teidä toimiiko se. Kotimaassa on hyviä tarjouksia ja aina varmenpia ostaa ja näppäimet on oikeat sekä Suomen kieliset ohjelmat koneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 17:49

Suomessa on tuon elektroniikan myynnissä niin kova kilpailu, että tarjouksia uusistakin tuotteita löytyy jatkuvasti ja nämä tarjoushinnat ovat monesti jopa edullisempia kuin noissa tax-free putiikeissa. Ulkomailta osteleessa sitten on edessä nuo edellämainitut huolto, takuu, ohjekirja yms. ongelmat, joten suosittelisin että ostat vehkeet kaikessa rauhassa ja harkiten kotimaassa ja vietät sitten lomasi rentoutuen kaikessa rauhassa.

(meillä suomalaisilla on vieläkin jossain määrin sitä pulajan geeniä ja uskoa jäljellä, että rajojen takana kaikkea tavaraa on enemmän, se on parempaa ja halvempaa, vaikka todellisuudessa asia on just päin vastoin useasti)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 17:55

Riippuu siitä minne menet kannattaako kamera ostaa periltä vai kotimaasta. Esim Nykistä saat kameran edullisesti ja takuutkin kansainväliset kameraan. Rantapaikoissa saattaa tulla huijatuksi ei juurikaan kannata ostaa niistä jos ei ole asiantuntija alalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 18:17

Nyt saa suomestakin laadukkaita digikameroita alle 70 euroa joten säästö on minimaallinen, tai sitä ei ole välttämättä ollenkaan.
Mini tietokone maksaa monessa paikkaa suomea alle 300:-.
Itse ostin kummatkin suomesta vaikka saksasta olisi saanut tuon minitietsikan pari kymppiä halvemmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 20:05

Jos ostat ensimmäistä digikameraasi.
Niin osta se jostain hyvästä tutusta kaupasta, jossa asiantunteva henkilökunta.
Ja ennen kaikkea - uusi kamera pitää ostaa "hyvissä ajoin" ennen lomamatkaa ja opetella kaikessa rauhassa käyttämään sitä, ottamalla erilaisia kuvia erilaisissa olosuhteissa.
Lisäksi on opittava siirtämään kuvat jonnekin talteen, jotta ei sitten loman jälkeen ensimmäiseksi hävitä niitä vahingossa.
Oho - Uuups ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 23:55

tämän hetkisten tietojeni mukaan ostaisin suomesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 01:11

Suomessa minunkin mielestä huokeampaa kuin lentokentillä. Olisin ostanut lentokentältä puhelimen, mutta olivat nekin järkyttävän hintaisia.