kävin yksityisellä lääkärillä enkä saanut kela korvausta.pitää pyytää työpaikkakassasta vaikka sairaus ei littynyt työhön.miksi?

Avainsanat: työpaikkakassa??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 19:41

Työpaikkakassasi varmaan maksaa sen palkkion vaikka ei sairaus liittynyt työhösi, olen ollut 10 vuotta sellaisessa firmassa joka maksoi kaikki lääkärikulut sekä vielä 10 krt vuodessa fysikaaliset hoidot.

Lisätty: 04.03.2009 - 19:57

Anonyymi hei , silloin sinun firmasi maksaa sen, anna työnjohdolle tai terveydenhoitajalle se lasku niin asia hoituu, saat rahasi pois.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 19:43

Oisit kysynyt sieltä Kelasta. Nehän on ammattitaitoisia ihmisiä. Olisi pitänyt osata selittää, mikset saa. Toki näinhän on, että jos käyt yksityisellä lääkärillä, vaikka työpaikkalääkärikin olisi käytössä, on se korvausten saaminen hankalampaa. Työpaikkakassakaan ei ole velvollinen maksamaan, jos et käytä työpaikkalääkäriä. Näin se oli ainakin ennen, voi olla että ei päde tänä päivänä. Siinä tapauksessa sorry väärästä vastauksesta. Nämä asiat kun ovat niin firmakohtaisiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 19:51

siis en missään kelassa ole käynyt vaan siellä lääkärissä käskivät viemään työpaikkakassaan laskun kun siihen kuulun.mutta en ennen vaan ole törmännyt tällaiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 20:03

selvä!kiitos:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 07:44

Kuulut työpaikkasi sairauskassaan, sitä kautta myös korvaukset.
Jos työterveyspaikassa ei ole juuri sitä erikoislääkäriä, minkä palveluja joudut käyttämään, lähetteellä voit mennä yksityispalveluja käyttämään. Ja saat korvauksen oman työpaikkasi sairauskassasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 08:55

Käytän yksityislääkäriä, maksan itse ja saan kelakorvauksen lääkäriaseman kassalla. Pieni se korvaus toki on, on mielstäni muuttunut viime aikoina.
Tuossa asiassa on suuria työpaikakkohtaisia eroja. Meidän työterveyspalvelu kattaa vain työkykyä ylläpitävät, yleislääkäritasoiset palvelut ja esim. flunssatapauksissa sinne ei edes oteta potilaaksi.
Yksityisellä ta:lla on varmaan nuo työpaikkakassat, niistä en osaa sanoa.

Lisätty: 05.03.2009 - 10:00

Tuo käsitys minullakin on eli vaikka on työpaikkakassa, erikoisiääkärille menosta täytyy etukäteen sopia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 09:13

Yksityis alalla työpaikka kassa maksaa lääkärikulut,Jos erikos hoidosta kyse pitäisi tiedustella etukäteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.03.2009 - 19:58

Siis pointtihan oli se että opiskelen ja käyn vkl töissä.Jos olisin töistä sairaslomaa tarvinnut sairauden takia yms. olisin mennyt työterveyslääkärille mutta kyse ei ollut siitä.Silti käskivät työpaikkakassaan viedä kuitin koska kela kortissa lukee että kuulun siihen. Vaikka sanoinki että ei ollut mikään työhän liittyvä käynti. Eli ajattelin että käynnistä saan jonkun verran kela korvausta mutte ei...käskivät työpaikkakassaan viedä.