Miten lentopelon saa pois?

Pelkään olla lentokoneessa, vaikka olin 2kk kun lensin ekaa kertaa ja oon lentäny ainakin 50 kertaa lentokoneella.
Mutta pelkään että lentokone yhtäkkiä tippuu..Voiko lentokone yhtäkkiä tippua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 09:09

Samoin minä pelkään, mutta Finnair on joskus järkännyt kursseja, en enään varma onko niitä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:13

Oma konstini oli silloin alkuaikoina, että otin joko konjakin tai sitten matkapahoinvointitabletin. Tuo jälkimmäinen oli parempi..ei tarvinnut heti pissille lähteä. Nykyisin ristin käteni lentokoneen noustessa ja ajattelen, että jos tää on kuolemaksi niin sitten on. Omalle kotirappuselleenkin voi kuolla. Lentopelkoon saa apua ja tuossa edellä niistä on jo kerrottukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:14

Kyllä kait se vähän pelottaa,mutta lentokoneessa ei olla yksin jos se lohduttaa niin siinä pudotaan sakilla jos kone putoaa.Ei tarvitse kokea sitä yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 09:38

En pelkää lentokoneessa. Ja jos se tippuu, mikä on epätodennäköistä, niin se on silloin minun kohtaloni. En sitä etukäteen sure.
Ai niin se vastaus kysymykseesi. Finnair järjestää kursseja lentopelkoisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:42

menee vaan lentokoneeseen niin kyllä se siitä.. et tuskin ole yksin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 10:02

hankkii itselleen muuta ajateltavaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 10:31

Ei sitä varmaan kokonaan pois saa, mutta pahimpaan paniikkiin voi kokeilla vaikka rauhoittavia, apteekki opastaa. Finnairilla ei ole yhtään kuolonuhria yli neljäänkymmeneen vuoteen. Euroopassa vähemmän putoillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 10:37

Sen saa pois (en tiedä saako 100%:sti) terapialla tai vaihtoehtoisesti Finnairin kursseilla. Asia on psyykkisperäinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 13:14

Lentämällä. Keskity lukemaan tai vierustoverin poliittisiin ja uskonnollisiin virhekäsityksiin. Tinkaa ja oletkin perillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 17:19

Hyvin harvoin lentokone tippuu.Jos moottori sammuu kone pärjää jäljellä olevilla koneilla ja sähkönsaantiinkin on varajärjestelmiä.Kaikkien moottoreiden sammuttua kone liitää uskomattoman pitkälle, joten ainoaksi vaihto ehdoksi oikeastaan jää huonon huollon tai rasituksen aiheuttama vaurio.Niistä uutisoidaan kun kerralla on kyse suuresta ihmisjoukosta, mutta vertaappa maantieliikenne hlö/km.Erittäin vaarallista verrattuna lentämiseen.En halua lietsoa liikennepelkoa vaan tuoda lentämisen turvallisuus esiin.Turvallisin tapa matkustaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 11:44

en itse ole ollut lentokoneessa. luulen et mullakin on lento pelko. kun pelkkä ajatuskin hirvittää.