Mitäpä sanotte makeasta jälkiruokaviinistä johon on iskenyt jalohome?

Lisätty: 04.03.2009 - 09:15

heh, heh..taasen..kissaäiti ryhtyy jaloihin tekoihin, voi kun näkisin sinut..mukavasti tämäkin päivä taas alkaa.

Lisätty: 04.03.2009 - 15:49

Palisanteri tuntuu olevan perillä asiasta. Syntyy kullankeltaista makeaa nektaria, jolle jalohome antaa vähän hunajaa muistuttavan aromin. Esim. saksalaiset ja itävaltalaiset beerenauslese- ja trockenbeerenausleseviinit, ranskalaisista mm. sauternes-viinit valmistetaan jalohomeisista rypäleistä.

Avainsanat: rypäle valmistus viini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 08:44

Makeiden valkoviinien salaisuus on jalohome, pourriture noble, joka tarttuu Sémillon-rypäleiden pintaan ja imee rypäleistä lähes kaiken veden pois, jättäen jäljelle todella korkean sokeripitoisuuden omaavia, rusinamaisia rypäleitä. Niistä saadaan nektarimaista viiniä, jonka värisävy vaihtelee lämpimän keltaisesta lähes oranssiin. Parhaat näistä viineistä kestävät säilytystä helposti jopa toistasataa vuotta. www.viinipullo.com/Published...Groups=358

Tummissa rypäleissä jalohometta ei esiinny.

Kysyjän kommentti

Tuolla jo edellä sanoinkin mielipiteeni sinun vastauksesta. Kiitos kaikille vastanneille, ryhdytään jaloihin tekoihin....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 08:34

Voi olla hyvää,mutta itse juon ainoastaan kuivia viinejä,nekin oltava punasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 08:45

Erinomaisia tuotteita.

Lisätty: 04.03.2009 - 10:40

Aloituksesta saa erheellisen käsityksen että tuota olisi vahingossa "pilaantunut". Asia ei ole niin mutta viiniasioita tuntemattomille menee täydestä se pilaantumisväitekin.
On kyse valmistusmentelmästä ja tuote ei ole mikään halpistuote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:00

Tulee varmaan tehtyä sen jälkeen jalouksia,kun on viiniä nauttinut,missä on tätä kyseistä ainetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:11

Tuo vois ollakkin hyvää, mutta varmaankin todella kallista luulisin..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 09:25

Hyi, juomatta jää vaikka olis kuinka jaloa. En voi sietää viinejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 11:27

Ei viiniä kuivana eikä märkänä, en ole viinin ystävä ja viini ei ole minun!