Herkullisin ja miellyttävin ruokailukokemuksesi ulkomailla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2009 - 08:51

Niitä on tosi paljon. parhaimmat ovat "äkkimuistini" mukaan Brysselistä. Menimme hotellin vieressä olevaan ravintolaan joka oli välimerellinen tyyliltään. Tunnen kreikkalaista ruokaa hyvin jo nimen perusteella. Tilasin lammasruokaa, muu seurue erilaisia pizzoja.. Ruokajuomaksi talon viiniä joka oli pullossa.
Minun annokseni herätti intohimoja myös pöytäseurueessa, ihmettelivät kuinka tuollaista osasin tilata. Pizzat olivat myös kuulemma ok. Viini erinomaista. Siinä paikassa on tullut käytyä jokaisella Brysselin käynnillä. Hyvän ruoan lisäksi palvelu oli hyvää, vastaanottava henkilö otti päällystakkimme, vei naulakkoon ja sama palvelu oli lähtiessämme. Eli tosi hyvä palvelupaketti kaikenkaikkiaan.
Vilnasta on myös vastaavia kokemuksia mutta kun oli kyse yhdestä, en niistä sitten enää kertoile.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2009 - 08:51

Kun olen päässyt paikallisten asukkaiden ruokapöytään. Ruokapöytä ylensä notkuu paikallisia herkkuja ja isäntäväki on ystävällistä ja tekee kaikkensa, että vieraat viihtyvät. Näin on yleensä kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 09:34

Prahan eläintarhan kupeessa olevasta kuppilasta ostettiin mikä lie friteerattu juusto. oli todella namia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 09:35

Prahassa eräänlainen hippien ruokapaikka - syö mitä haluat ja maksa mitä haluat - periaatteella. Oli erittäin hyvä ja monipuolinen suuri pöytä ja kaikki maksoivat asiallisen hinnan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:06

paras kaikista oli ,kun mieheni kanssa pyöräiltiin kosinsaarella kreikassa, ja oli tosi kuuma päivä, kun olimme jo pyöräilleet pitkän tovin ja taluttaneet jyrkkää mäkeä pyöriämme, niin saaviumme pienen mökin luokse, jano oli jo siinä aika kova, kun juotavat oltiin juotu, niin kysyin eritäin vanhahalta pieneltä naiselta , että saako täältä jotain juotavaa, saatiin sitäkin, mutta siellä oli aivan ihania viinirypäleitä katossa kasvamassa, niin sanoin ihan suomeksi miehelleni että noita , kun sais, eikä mennyt kuin hetki olikin meillä iso kulho makeita isoja viinirypäleitä pöydällämme, mitään maksua ei suostunut ottamaan ja sitä vain ihmettelen mistä tämä vanhus ymmärsi että niitä himoitsin, kun en häntä nähnyt edes missään...ne olivat kaikein parhaita, mittä olen missään saanut...juuri muistelimmekin mieheni kanssa miten hyviä ne olivat..kuuman hellepäivänä..tulikin ikävä sitä paikkaa...en kyllä usko että sitä on enään., siitä kun jo on aikaa yli 20v..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:22

Uudenvuoden aattona 2008 Pekingistä 1,5 tuntia autolla maalaistaloon illalliselle, valokuvaajaystäväni ystäväperheen luo, emäntä ja 3-tytärtä olivat laittaneet kaikenlaisia herkkuja, toineen toistaan maukkaampia.
Eriparituolit, pyöreä pöytä ja me kaikki herkkuja notkuvan pöydän ympärillä illallisella.
Isoisä, isäntäpari tyttärineen, valokuvaaja sekä avomieheni ja minä.
Tunnelma sanoin kuvaamaton ja ystävällisyys aitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:23

kreikassa kalamari nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:34

Thaimaassa Pattayalla pääsimme paikallisen perheen luo kylään ja he valmistivat aterian merenherkuista ja lisäksi teimme yhdessä papaijasalaattia, joka on minun suuri herkku, nam, nam. Jälkiruuaksi meheviä tuoreita hedelmiä ja tilkkanen Mekong-wiskiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:38

Miekkakala kermakastikeessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:41

en millään pysty vastaamaan muuta kuin,,niitä on paljon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:43

Grillipihvi (500g) puuhiiligrillistä ja karhvi punkkua Tannat rypäleistä, Uruguay (Fray Bentos), näitä siellä tuotetaan ja näitä siellä osataan valmistaa.

Vaikka olen enemmän kalansyöjä, sellaisen pihviaterian söisin koska tahansa uudestaan jos vain olisi mahdollista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:47

valkosipuöljyssä tiristetyt jättiläiskatkaravut... jäin koukkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2009 - 11:17

Agadirissä oppaan suosittelemassa pienessä ravintolassa oli aivan ihanaa couscousia. Muualla en ole saanut niin hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 11:48

Koko Intian matkani ajan saimme Suomen suurlähetystön kokin laittamaa ruokaa ja se oli koko matka yhtä makuelämystä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 14:18

Löytyy niinkin läheltä,kuin Tallinnasta.Olimme mieheni kanssa jotain(olisiko ollut 15v)hääpäivää viettämässä kahdestaan viikon lomalla vanhassa romanttisessa hotellissa ja yhtenä iltana kävimme syömassä keski-aikaisessa ravintolassa,joka myös sijaitsi vanhassa kaupungissa olisko nimi ollut pippuri säkki tai jotain sinne päin.Kaikki oli todella hyvää alkuruoasta jälkiruokaan asti,tunnelma upea,kaunista musiikkia ja mielenkiintoinnen esitys,ruhtinaallista palvelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 23:29

Kyproksella meze meren antimista! Aaaaah! Ja Espanjassa sijaitsee juusto-taivas! Voi ihanuutta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 00:05

maittavia ja ihania ruokailu kokemuksia on ihan kamalasti, mutta voisinpa mainita yhden kokemuksen viimeisimmältä thaimaa reissulta ,muistan niin hyvin ruuan, jonka nautin Norbusissa, Rawailla. aivan mahtava ruoka annos, jossa oli kanaa valkoviinikerma kastikkeessa, perunamuusia ja kasviksia. suussa sulavaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 12:48

Vuonna miekka & kuokka olin ystäväni kanssa Mallorcalla. Kaupungilta löydettiin baari nimeltä Marco Polo ja sen kuppilan lasagne oli jotain aivan mieletöntä. Annos tuotiin nenän eteen uuniastiassa, jossa se vielä kupli.
Toinen tapaus löytyy Tallinasta, jossa käytiin joku vuosi takaperin äitini ja tyttäreni kanssa. Troikkaan mentiin ja äippä tilasi meille satsit pelmenejä. Ne olivat taivaallisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 10:48

Merellinen illallinen Vacouverissa. Annoksen kruunasi lautasen kokoinen taskurapu, muuta meren elävää liittyi tarjoiluun yltä kyllin. Todellinen herkullinen mässäilytilaiuus.