Mitä teen elämälläni, joka vie kaiken mutta ei anna mitään?

Avainsanat: elämä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 20:57

Usein kun on masentunut tuntuu, että kaikki viedään, voimat ja rahat ja terveyskin. Itse tuntee, että ei jaksa antaa mitään. Mutta jo pelkällä läsnäolollaan ja asioista puhumalla voi viestiä pahaa oloaan ja löytää ne pienet hiput kaiken sen harmaan ja raskaan massan joukosta. Ja niistä hipuista löytyy se elämänhalu, joka sinulla tuntuu olevan hukassa. Jos tuntuu, että yksin et jaksa niin hae apua. Ei ole häpeä tunnustaa olevansa heikko ja tarpeeton. Jokainen meistä tuntee joskus niin ja jos se tunne saa vallan niin silloin ulkopuolisen apu on tarpeen. Usko vain ja etsi joku jolle voit puhua tai joku joka voi sinulle apua hakea. Yksin ei kenenkään tarvitse jaksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 20:00

Mitä jos kääntäisit kysymyksen toisinpäin? Mitä sinä voisit antaa elämälle eli perheellesi, tuttavillesi ja yhteisöllesi.

Siitä se lähtee. Antaessaan saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 20:23

Äläs nyt.Kyllä elämällä on enemmän annettavaa,kuin otettavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 20:50

Voi hyvä ihminen, oletko jossain masennuksen syövereissä. Kyllä elämällä on jokaiselle annettavaa vaikka millä mitalla. Täytyy vaan osata poimia sieltä ne pienet ilot suurien surujen vastapainoksi. Suruja on kuitenkin vähemmän kuin pieniä iloja, joten tasapaino säilyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 21:33

oletko ajatellut hakeutua terapiaan, jos kovasti ahistaa, taikka vain terveyssisaren kanssa jutteleen..älä jää yksin ..se on paha yksinäisyydessä on kaikki paljon pahempaa, tai omistatko jonkin hyvän ystävän jolle voisit purkaa tuntojasi..vointeja yritä jaksaa , helppoa se ei ole jos on masentunut..tiedän..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 23:23

Mieti usein mitkä kaikki asiat on hyvin:) ja ei auta kuin elää ja katsoa mitä kivaa on eessä päin,ulkoile paljon ja liiku,ihmettele ihmeellistä kaikkeutta, eläimistöä, luontoa. Näe asiat positiivisesti. Olet osa sitä kaunista. Tee itse kaikkesi ollaksesi tyytyväinen, ja jos ei mikään auta, hakeudu lääkärin puhheille:) Tsemppiä ihmeellisen ihmisen ihmeelliseen elämään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 23:41

Jatka saman malliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 01:19

Mene kuuntelemaan luontoa. Luonto antaa enemmän kuin saa. Aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 09:18

Olet saanut elämäsi lahjaksi. Se on jo jotain. Muuta ajattelutapasi positiiviseksi ja mieti illalla mikä oli tänäpäivänä kivaa niin sen olet saaanut. Mitähä sinä oikein tahdot saada elämältä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 14:01

Olisiko aika ottaa elämää niskasta kiinni ja lähteä kuljettamaan sitä suuntaan,jossa voi saada ja antaa.Hae itse apua ja itseluottamuksesi kasvaa.Syvältäkin pääsee ylös,kun ensin alkaa kiivetä.
Se,että kysyt asiaa ,vaikka täällä, kertoo kyllä muutoksen halustasi ,se on alku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 07:09

Sun täytyy muuttaa ajatusmaailmaasi, tee joka päivä vähän eritavalla asioita niin kyllä se pikkuhiljaa alkaa muuttumaan : ) Ja todella hae apua itsellesi : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 00:19

rupea elämään niin huomaat saavasikin jotain