kuka keksi pasianssin

Avainsanat: pasianssi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 17:38

Tuskinpa sellaista keksijää löytyy.

Pasianssi on yleisnimi korttipeleille, joita pelataan yksin. Pasiansseihin kuuluu lukuisia eri pelejä, jotka voivat poiketa toisistaan hyvinkin suuresti.

Pasiansseja
Klondike-pasianssi
Kello-pasianssi
Pyramidi-pasianssi
6-keskellä/seiskat-sivulla
Viimeinen monarkki
Kalat (peli)
Taikuri (peli)
Punaristi
Sirkus (peli)
Kaksoisolento (peli)
Ässät jonoon
Kuninkaan hauta
Pasiansseista on tehty myös runsaasti tietokonepelejä, kuten Microsoft Windowsin mukana tuleva, PySol tai useiden Linux-jakeluiden mukana tuleva Aisleriot

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.03.2009 - 17:51

Jokaisella yksittäisellä pelillä todennäköisesti eri keksijä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 18:55

Monet näistä pasianssi peleistä on kehittyneet vuosien kuluessa, joten varsinaista 'keksijää' lienee mahdoton nimetä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 19:36

oisko pasi anssi heh..no tämä olikin tämän päivän pohja noteeraus...vastauksista siis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 20:18

Pasi Anssi?! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 20:54

Sen taisivat keksiä ensin yhtäällä eräs Pasi ja sittentoisaalla eräs Anssi, ja sitten nämä yksinpelaajat alkoivat kutsua kehittämäänsä peliä ainoastaan omalla nimellään. Pasilassa kaikki pelasivat sitten pasia ja Anssinniemessä anssia. Kerran nämä kaverukset sitten kohtasivat toisensa, ja huomasivat kehittäneensä täysin samanlaisen pelin. Koska he olivat iloista joukkoa eivätkä mitään perussuomaliaisia jääräpäitä, niin he päättivät nimetä pelinsä Pasianssiksi. Siitä lähtien kaikki sitten alkoivatkin pelata pasianssia. Tämä juttu on tosi, sillä se elää vielä, joka sen viimeksi kertoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 01:03

Jok Pasi tai Anssi, ehkä molemmat.