Oletko sitä mieltä että kaikki eläkkeelle haluavat ovat työtä vieroksuvia? Entä melkein kaikki yritysjohtajat ja poliitikot?

Avainsanat: kiviniemi venäjä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 16:35

Suurin osa eläkkeelle haluavista ja pääsevistä on jo täyden työpäivän tehneitä tai ennenaikaisesti työkykynsä (terveytensä) menettäneitä.

Työtä vieroksuvat ovat ihan oma porukkansa, heidän ongelmansa ratkomiseen tarvitaan ihan toiset lääkkeet kuin yleisten eläkeehtojen huonontaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 15:37

Eivät he ole mielestäni työtä vieroksuvia,kyllä taustalta löytyy jotakin syytä.Yritysjohtajista en tiesä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 15:58

Minä en ymmärrä mitä kysymyksellä tarkoitetaan. Kaikki työnsä tehneet haluavat varmasti eläkkeelle. Ihmisillä voi olla monia päteviä syitä haluta eläkkeelle myös ennen varsinaista eläkeikää. Sairaus jne. Työtä vieroksuvia ihmisiäkin on varmaan, mut niist mie en tiijjä mittään. Yövuoroon vaan pitää/saa lähteä ensi yöksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 16:14

yleensä kun jäädään eläkkeelle lopetetaan työnteko,,poliitikot eivät voi lopettaa työntekoa koska eivät ole töitä tehneetkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.03.2009 - 16:26

En tosiaankaan vieroksu työtä, mutta kun sitä en saa, niin eläkkeelle joutaisin mitä pikimmiten. Ikää kun on tarpeeksi, niin sitä työtä vaan ei ole tarjolla. Jos olisit työnantaja, ottaisitko minut töihin?
Yritysjohtajat, poliitikot taas eivät halua luopua suurista tuloistaan, vaan roikkuvat niissä kiinni hautaan asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 16:39

Osa on kyllä menettänyt terveytensä huonojen elämäntapojen takia, osa ihan työtä tekemällä. Pakkotöihin kaikki alkoholistit! Yritysjohtajilla ja poliitikoilla on vara jäädä eläkkeelle milloin haluavat. Hynää riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.03.2009 - 16:59

Kyllä 40 vuotta orjana pitäisi riittää.
Yritysjohtajat ja poliitikot maksattavat huippueläkkeensä meidän muiden työn tuloksella.
Eläke-ehtojen huonontaminen ei ehkä sittenkään onnistu - noin vain.
Vanhanen taitaa kaivaa omaa hautaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 17:56

Eläkeläiset jotka pitkän työrupeaman jälkeen haluavat jäädä eläkkeelle eivät todellakaan ole TYÖTÄVIEROKSUVIA...vaan ansaitseet sen eläkkeen ja johtajat ym..tehkööt hommia vaikka 100v..jos eivät tajua , että elämmässä on muutakin kuin työ ja tressi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 18:10

Juu, kyllä ne on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 18:13

Kiitos vastauksestasi valperi! Olen täysin samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 21:29

On vaarallista yleistää, mutten henkilökohtaisesti usko, että eläkkeelle haluavat olisivat työtä vieroksuvia. Monilla on vaivojakin niin paljon, että elämä on tuskallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 21:40

Riippuu siitä minkä ikäisestä ihmisestä on kysymys.
Tiedän aika monta alle kolmekymppistä nahkatakkista eläkeläistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 01:07

Jäin vajaa puoli vuotta sitten eläkkeelle ja olen siitä lähtien entistä työtäni vieroksunut. Mutta työtä riittää siitä huolimattaa aamusta iltaan. Näen jopa lapsuuden jälkeen ensimmäisen kerran kevään tulon. Ihanaa vieroksua. Muista kanssaeläjistä en sano mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 06:35

Harkitsin tähän kysymykseen vastaamista tarkoin sekä provosoiduin vähän. itse jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle selkärankani vaurioiduttua 31 työvuotta takana sekä 10 vuotta viime laman aikana 2 työstä elättääkseni 2 lapsisen perheen ja talovelat maksaakseni. Minkään -laisia tukia ei ole koskaan haettu, ei ole kyllä tarvettakaan ollut , kun selkäni kesti. nyt olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 1 vuoden pahan myelomalacian vuoksi selkärangastani sekä niskastani on selkäydin kanavaa jäljellä enää 50%, sen kivun mikä yletön työnteko voi ihmiselle aiheuttaa toivoisin myös noin tyhmälle kysyjälle. Toinen asia johtajien , kansanedustajien palkat, jokaisella maamme kansalaisella on mahdollisuus hoitaa niitä hommia jos päätä riittää .turha kadehtia ketään rahan vuoksi, ei se eikä valta kaikkia autuaaksi tee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 08:43

Ei kukaan ole väittänyt suoraan noin. Mutta eräissä piireissä on kyllä erittäin paljon työtä vieroksuvia ja se on hyväksytty elämäntavaksi. Yksi perusasia on unohtunut eli se että jokaisen kuuluu vastata omasta toimeentulostaan ellei sitten sairastu ilman omaa syytään, joudu työtapaturmaan tms.
Vanhasen Rukan lumilla saadut aivoitukset eivät ihan ole ok mielestäni, väitti kyllä ettei halua koskea jo sovittuihin suurten ikäluokkien eläkekertymiin (yli 63 v työssäolevan suurempaan karttumaan) mutta saa nähdä miten asia on todellisuudessa.

Lisätty: 02.03.2009 - 08:44

En kyllä ihan ymmärrä kysymystä,.

Lisätty: 02.03.2009 - 08:45

Yritysjohtaja kyllä lentää ulos jos ei tulosta synny, tämä on jokapäiväistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 09:27

Eivät ole, vaikka itse en haluakkaan ajallani jäädä. Sairaus ja muut henkilökohtaiset syyt ajavat pakostikkin eläkkeelle vaikka ei olisi haluakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:00

Tämä on taas niitä Vanhasen älyttömiä sanomisia.Työn vieroksujat löytyvät ihan muualta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:09

Ihmettelin noita avainsanojasi " kiviniemi venäjä " sinnekkö mielestäsi eläkkeelle haluavat pitäisi toimittaa? vai ne yrtisjohtajat ja poliitkot? Tarkentaisitko tältä osin