Onko mitään kotikonsteja käsivarren lihassärkyyn?

mobilaattia on laitettu neljä kertaa päivässä ja särkylääkettä syöty. lihassärky ei anna oikein nukkua, yöllä herättävä useasti istumaan että kipu helpottaa.

Lisätty: 01.03.2009 - 00:13

juu vaiva varmaan juontuu siitä että niska/hartiat jumissa. puoli vuotta sitten piti käydä hakee kipupiikki kun niska nikamat kasassa. juu täytyypä mennä geeli vaihtamaan toiseen geeliin ja kokeilla. särkylääkkeitä en itsekkään mielelläni syö..mutta lievitystä yöhön

Avainsanat: lihassärkyyn kotikonstit lihassärky kotikonstit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.02.2009 - 22:24

Mobilat on täysin turha aine, koska sitä mainostetaan joka päivä lehdissä ja telkkarissa uskovat ihmiset sen olevan ainoa oikea. ORUDIS geeliä kannattaa kokeilla, oma lääkäri sanoi aikoinaan että sen teho on kymmenkertainen mobilatiin nähden. Ainakin itselläni myös vaikutus oli sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.02.2009 - 21:19

Särkylääkkeet ja pitää kylmää kipukohdassa. Kylmä-geelit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 21:25

Mistä särky johtuu? Pistä laajemmalle alalle mobilattia, tai jotain kipugeeliä. Nukkuessa koeta saada lihas rennoksi, ettei jää vartalon alle tai kannatuksiin. Etsi tyynyjen kanssa hyvä asento, voit kääriä käsivarren villahuopaan, villa hävittää myös jostain syystä kipuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 21:44

Minä käytän tahraamatonta Voltaren Emulgeeliä.Oden todennut melko tehokkaaksi kun sivelee reilusti laajalle alalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.02.2009 - 22:31

Minulle auttaa Burana särkyyn kuin särkyyn. Jos et ole kokeillut vielä, ja tiedät sen sopivan sulle muuten, niin kokeile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 22:54

Tärkeää on ensin tietää miksi käsivarsi särkee, oletko rasittanut sitä liikaa? Kipu on tärkeä tiedottaja että jokin on vialla ja olisi hyvä löytää säryn syy. Särkylääkkeet ovat vain lievittämässä kipuja, mutta ei poista itse vaivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 01:32

Minua neuvottiin ottamaan Buranaa kuuriluontoisena poistamaan tulehdusta. Muistaakseni aika oli viikko. Burana on kalleinta tulehduskipulääkettä. Samantehoisia ja halvempia on muitakin.

Lisäksi haudoin kylmäpussilla kipeytynyttä kohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 01:40

kipu tiloihin voisit kokeilla apupunktiota jos sellaista on sinun paikkakunnalla,ei ole kyllä kotikonsti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 09:09

Niska-hartiaseutuun kyllä auttaa sauvakävelykin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 10:05

minäkin sain syksyllä kipupiikin hartiaan ei auttanut piikki ei mennyt oikeaan paikkaan,jonkun verran olen saanut apua kunto nyrkkeilysta,mut siinänin pitäs olla hyvin aktiivinen.Yhdyn tohon munkin neuvoon akupuktiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 11:29

Lisätietojen valossa sanoisin, et jos kyseessä sun hiirikätesi, niin silloin kipu on just kyynärpään ja hartian välissä, eikä ko. käden nosto oikein onnistu ilman kipua yli vaakatason, veikkaukseni on "jäätynyt olkapää", Ice Poweria laittaisin, söisin n. viikon tulehduskipulääkekuurin (esim. Ibumax, =sama kuin Burana, mutta halvempi,) välttäisin lämmintä (saunomista), jos työasento on etukumara, niin niitä vastaliikkeitä pitäisi tehdä ainakin muutamia kertoja työpäivän aikana, esim. kädet selän taakse kämmenet yhdes/ristis pehvan kohdalle ja siitä sitten heilutella niitä ylöspäin useita kertoja, jne. /tankoriipunta, jos ei näistäkään apua ja varsinainen kipupiste löytyy, voip lekuri sit laittaa sen kortisoni-injektion ko. kipukohtaan.
Jos sormetkin puutuu esim. yöllä ja näit muitakin konsteja oot kokeillu, ja vaiva aina uusii vaan, niin se omalääkärishän vois laittaa siut ENMG-tutkimukseen (hermorata)...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 17:16

Osta apteekista Linimenttiä, mutta elä juo sitä, se on vuosisatainen lääke sitä ovat niveliinsä voidelleet aina.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 22:24

Jos se on hermosärkyä, kotikonstit eivät auta. Lääkäriin.
Hevoslinimenttiä voit laittaa, jos onnistut saamaan jostain. Minulla se auttoi kipuihin kun olin telonut jalkani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 14:15

Lihaskipuun auttaa myös kylmä, kannattaa kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 14:28

Koita vaihdella lämmintä ja kylmää käärettä,sinne niskaan,josta ajattelet kivun johtuvan.Voiteilla saa myös saman aikaan.Särkykohdan aineen vaihduntaa voit nopeuttaa kamfertti- öljyllä.Kokeile näitä,mikäli tultuu epämiellyttävältä,ei kannata jatkaa.