Lasten kymys,miten avaruudessa voi olla pimeää,kun aurinko paistaa siellä koko ajan,mitä vastaisin?

Lisätty: 28.02.2009 - 17:33

Ovat muksut ,niin fiksuja,että tietävät auringon aina valvovan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.02.2009 - 16:52

Hyvänen aika, yöksihän aurinkoinen menee nukkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.02.2009 - 11:39

avaruus on ääretön joten aurinko ei pysty valaisemaan kaikkea.. heh emmä tiiä :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 13:27

kun pitäis olla jotain mitä valaista, tyhjä ei näy, ne avaruusromut kylläkin

Lisätty: 28.02.2009 - 14:28

no munkille vaan kommentti, jos hiukkasten väli on tuhansia kilometrejä niin kyllä se minulle on jo aika tyhjää - absoluuttinen tyhjyyshän se ei tietenkään ole, mutta en minänkään ole absolutisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 13:59

ei avaruudessa ole pimeää,eikä tyhjyyttä ole olemassa ylitarkka hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 14:00

Tähtitieteelinen seura Ursa´sta voisi saada tietoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 16:09

Se vaan näyttää pimeältä kun se on niin syvä.. ja aurinko ei valaise kuin vähän matkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.02.2009 - 16:47

Sano vaan, että säteet ei ylety joka paikkaan, kun avaruutta riittää äärettömyyksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 20:16

Kun on kyse lapsista, niin kerro vaikka että maapallolla on ympärillään sininen taivas (ilmakehä), joka näkyy päivällä ja auringon valo kun osuu siihen taivaaseen niin se voimistuu ja valaisee hyvin maan. (oikeastihan se heijastuu siitä takaisin, sen jälkeen kun on osunut ensin maahan, näin ainakin oon ymmärtänyt, saa korjata jos joku paremmin tietää) Avaruudessa ei ole tätä taivasta (siis ilmakehää) ja avaruuden pimeys nielee valon. En tiedä minkä ikäisiä lapset on, jotka tätä on kysyneet, mutta kannattaa pitää vastaus sitä yksinkertaisempana, mitä pienemmistä lapsista on kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 22:01

Voit havannoida asiaa pimeässä isossa huoneessa. Huone on avaruus, aurinko on siihen nähden hyvin pieni valon lähde. Sitten kun avaruudessa on vielä paljon planeettoja, ne varjostavat aurinkoa. Valo ei yllä joka kohtaan. Pimeys on pimeää ainetta vähän kuin musta paperi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 09:42

Avaruudessa on pimeää yöllä ja päivällä valoisaa, sen ymmärtää pieni lapsi ja enempää hänen ei tarvitsekkaan ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 22:37

Ei mitään lisättävää Tuiskun kertomaan. Tosiaan kannattaa miettiä mitä vastaa, ettei saa sata lisäkysymystä niskoilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 08:50

Ei siellä oikeasti ole pimeää, se vaan näyttää siltä öisin ja ovathan tähdet kirkkaita! :)