Mikä on maan pyörimisliikeen nopeus akselinsa ympäri täällä 68 astetta pohjoista leveyttä kun se on päiväntasaajalla1650km/h

Päiväntasaajan lukemat sain jo 463m/s ja se 1650km/h, kiitos ssatu. Tieto on minulle tärkeä kun jotenkin tuntuu että vauhtia on.

Lisätty: 28.02.2009 - 15:30

Upeaa satu, kuin viitsit nähdä näin paljon vaivaa, minua askarruttavaan kysymykseen jo toisen kerran.
Jään odottamaan vastausta ja yritän saada itsekin selville, ehkä soitan Ursaan maanantaina.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.02.2009 - 12:13

tarvittais sen asteen ympärysmitta ja se jaettais sitten 24:llä.. vaatii siis trigonometriaa. Mä yritän saada sen laskettua.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.02.2009 - 16:54

-Laitimmaiset siinä kyytiä saa, sanos Turun Greetta, kun kuuli, että maapallo pyärii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 02:29

Kehänopeudella 626 km/h mutta ei sitä voi tuntea, koska painovoima kumoaa moninkertaisesti pyörimisestä johtuvan pienen keskipakoisvoiman.