Mikä on matkustamista?

Tahtoisin laajaa näkemystä sanasta matkustaa. Onko se peruskriteeri että maksaa matkasta, eli ostaa sen jostakin. Entä liftaus, kävely, pyörämatkat,moottoripyörät. Vaikuttaako matkan pituus siihen että siitä tulee käsite matka.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 12:39

Kyllä varmaankin kaikki paikasta toiseen siirtyminen on matkustamista ! Elämäkin on yksi matka, joillakin lyhyempi ja toisilla pidempi!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 11:21

kyllä minusta on jo se kun lähtee paikasta paikkaan..kulkuneuvolla...

Lisätty: 27.02.2009 - 11:40

lisäänkin että tietty pitää olla etäisyys ....jonkin verran..mutta jos itse menen 30 km ja yövyn jossain , niin sanin jo että lähden matkalle...mikä se sitten lie????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2009 - 11:27

Kaikki liikkuminen on matkustamista matkan pituudesta tai tekotavasta riippumatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 11:28

Ainakin matkavakuutus korvaa jos lähdet yli 50 km etäisyydelle asunnostasi, työ- tai opiskelupaikastasi tai vapaa-ajan asunnostasi.

Olisiko se sitten matkustamista, ja muu vain oleilua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 11:33

Matkan pituus vaikuttaa,jos käyn postlaatikolla,noin 140 metriä,en miellä sitä matkustamiseksi,enkä jos käyn kaupassa.muutama kilometri.Eikä työssä käynti kuulu matkustamiseen,vapaa aikana jos ajelee vaikka polkupyörällä johonkin viisikymmentä kilometriä se kyllä tuntuu matkustamiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 11:47

En matkusta kauppaan,jos menen anoppilaan matkaa meiltä lähelle sata kilsaa eestaas sillon matkustan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 11:53

se on aina liikkumista. Paikasta toiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 12:11

Minä en haluaisi matkustaa ollenkaan , vaan aina olla perillä kohteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 13:33

Mistä tahansa väännettyä mitä tahansa ja nyt näyttää että matkustamisesta pitää väänttä joku totuus esiin.
Seuraavaksi matkustan keskustan tavarataloon viikonloppuostoksille, amtkaa ehkä noin 2,5 km täältä jossa nyt olen, kotoa hiemna lyhyempi matka.
Jollekin on amtkustamista sekin kun nostaa itsensä sohvalta TV:n ääreltä ja menee jääkaapille.
Minulle matkustaminen on ihan "muuta", jääkööt selittämättä... on niin outo kysymys tuo aloitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 13:46

Minusta matkustaminen on sitä, että poistun paikkakunnalta, jossa ruokakuntani asuu vakituisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 14:18

matka on kun matkustaa omasta mielestään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 17:37

Olet varmaan sairaseläkkeellä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 18:43

Matkustusta on silloin kun lähtee oman tontin rajojen ulkopuolelle jollain kulkuvälineellä. Kävellenkin voi matkustaa vaikka töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 19:21

Paljolti on kyse sanojen käytöstä eli siitä mitä on totuttu matkustamiseksi, matkaksi, matkalla olemiseksi nimittämään.

Omissa puheissani matka (reissu,retki) tarkoittaa sitä että aikaa kuluu ainakin yli yön (yöpyminen jossain vieraissa) ja siinä sitä etäisyyttä tulee vähintään 50 km näiltä kulmilta (Porvooseen tai Tallinnaan).

Se että millä välineellä tai mistä syystä matka tehdään , ei vaikuta asiaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 21:22

Minä matkustin tänään kävelemällä noin kymmen kilometriä, sai nähdä hienoja maisemia.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 18:35

Matkustan ite varmaan joka päivä, jos ei muuten, niin ainakin noita 'aikamatkoja' omassa päässäni, lasken ne myös matkustamiseksi, kun kuvittelee menevänsä sinne tai tänne ja näkee sielunsa silmillä nämä paikat.... halpaa .... ja rentouttavaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 00:09

Kun kotoa lähtee eikä yöksi palaa, silloin matkalla. Viis siitä miten menit tai missä yösi vietit.