Mitä synonyymejä löytyy kuvamaan kävelyä? kuten laahustaa,könttyröidä jne.

Lisätty: 27.02.2009 - 10:20

KÄVELY, jos mikä on matkustamista. Täytyykö kaikki matkustaminen olla kaupallista ja saastuttavaa.? Tästä Kilpisjärven tietä pitkin menee joka kesä kävelijöitä ja pyöräilijöitä Nord kapiin. He ovat usein pitkältä tulleita, saavat yöpaikan taloista, tai nukkuvat ulkona ja jatkavat aamulla matkaansa. Matka-aika oli eräälläkin matkustajalla yli 2vuotta. Pitäisi laajentaa käsitettä matkustaminen. Tämä tiedoksi myös Ahmat 12:ta. Nyt Greettta täti on vihainen. Näistä matkustajista voi kysyä minulta lisää, kokemusta on.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 12:02

Linkata,lenkata,hilppasta kipasta,en keksi muuta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 09:50

talssia, hiippailla, köntystää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 09:54

hyppelehtiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 09:55

hipsutella, hipsuttaa, hissutella, hissuttaa, hytkytellä, jolkotella, jolkuttaa, kompuroida, kömpiä, köntystää, köpittää, köpötellä, laahustaa, lampsia, lepsutella, löntystellä, löntystää, sipsutella, sipsuttaa, tassutella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 09:57

tarpoa, talsia,dallata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 10:12

tarpoa, loikkia, löntystää

Lisätty: 27.02.2009 - 10:13

...mutta yhteys matkailuun...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 10:44

kepittää, kääpöttää, vaeltaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 11:18

virtain murre,Tökkyröidellä. Mitäs siinä tökkyröidät,tökkyrehtelet.itä suomi ,linkata,mitä se siinä linkutat,kävele kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2009 - 11:26

Astella, talsia, tallustaa, kälppiä, köpötellä, sipsuttaa, loikkia, laahustaa, käpsehtiä. Toistoja tulee muihin vastauksiin nähden, joten tämä saa riittää, ettei kopioinnista syytetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 11:51

lapikoida, pistää jalkaa toisen eteen, mennä ihan omin jaloin, taapertaa, lonkotella, pistellä,. yritin miettiä eri sanoja kuin edelliset:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 13:19

kipittää, astua, astella,mennä, koikkelehtia, hiipiä, konkata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 19:04

Kompuroida, hiihtää, marssia, tamputtaa.