Haaste sanaa käytetään nykyisin kun on vaikeuksista kysymys. Miten miellät sanan h a a s t e.

Avainsanat: haaste

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 00:11

Vajaat kymmenen vuotta sitten ongelmat työelämässä alkoivat muuttua haasteiksi (konsulttien levittämää hyvää sanomaa, Gurun nimi jo unohtunut) ja siitä tauti sitten pikku hiljaa levisi muillekkin elämän alueille.

Olen niin tottunut tähän 'silo-kieliseen' ilmaisuun etten paljoakaan kiinnitä huomiota noin yleensä, mutta kyllä välillä nyppäseen kun läpi paistaa räikeästi oikeiden ongelmien peittely tai vähättely.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 02:15

"Koen haasteena..." oli taannoin vastuullliseen tehtävään valitun vastausklisee.
Sorruin siihen sata vuotta sitten itsekin; ko. valintahaastattelu on videolla (mikä se on?); naurua piisaa... "koen haasteena" - sökelsin.;; hekoheko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 05:46

haaste ? otan sen vastaan..jos haastat minut vaikka juoksukilpaan, no haaste on minulle sanana sellainen, että alan tekemään jotain , joka ei ole ihan simppeliä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 05:49

sellaiset ihmiset joilla jotain suoritus ongelmia käyttävät tätä sanaa,,on samalla ennakko anteeksi pyyntö epäonnistumiselle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 08:01

Avasimme uuden hoivakodin tässä männä viikolla ja ensimmäiset päivät olivat tosi haasteellisia meille hoitajille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 09:19

Elämä on haastetta kokonaisuudessaan. Otan mielelläni vastaan haasteita niin työelämässä kuin muutenkin. Rima saa olla aika korkealla.

Lisätty: 27.02.2009 - 08:42

Jos haaste-sanaa käytetään vaikeuksien yhteydessä, se on väärä sana siihen. En ole myöskään koskaan havainnut että sitä sanaa tuossa mielessä esiintyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 09:35

Miellän haasteen kun poliisi tuo sen ovelle ,ja joudut kuittaamaan sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 09:52

" Etelä-Pohojammaalla haastetahan vierahat kylähän." elikkä kutsutaan.

Haasteen voi saada myös oikeuteen, ja elämä on täynnä haasteita ja kilvoittelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 10:19

Miellän kolmella tapaa eli omaan kolme mieltä kuin vanhan laulun Lulu.
Herastuomarina ajattelen haastetta oikeuteen, tavallisena telkuntöllöttäjänä ajattelen "haasteen" tarkoittavan vaikeuksia, joista (yritys, yhteiskunta) ei niin vain selviäkään ja karjalaissyntyinen kielitieteilijä minussa pitää "haaste"-sanaa puhumista tarkoittavasta murresanasta "haastaa" muodostettuna substantiivina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2009 - 10:55

Haaste todistamaan.
Elämä on täynnä haasteita.
Joku haastaa minut kilpailuun, ja otan haasteen vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 17:25

Eli jos vaikeuksista kyse, niin aina se kyseessä oleva asia/tapahtuma, tms. on siinä se, joka haastaa ("kutsuu" sinut kisaamaan) , johon ihmisen sitten pitää vastata jollakin tavoin ja voittaa mielellään vielä selättää/päihittää ko. haaste, mikä se sitten milloinkin kelläkin on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 20:55

Miellän sanan "haaste" juridiseksi, toki sitä viljellän nykyään joka paikassa.
Oletteko huomanneet...taantuma on muuttunut haasteeksi useimmille yrityksille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 23:26

Ihan ensimmäisenä tulee mieleen käsky saapua sakon uhalla käräjille istumaan. Arkikielessä kaikki tukala, hankala ja vaikea näyttää muuttuneen haasteelliseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 20:47

haaste saa vähän pörhentelemään tyyliin anna tulla vaan valmista on. eiköhän se saa hiukka vipinää verenkiertoon ja valmiusasemiin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:09

Työssä ja elämässä yleensä haaste voi olla jokin uusi työtehtävä, jonka vaikeusaste on korkeampi tai vaikeus, joka on voitettava.
Haaste on myös sellainen asiakirja, jonka saadessasi joudut oikeuteen joko todistajaksi tai vastaajana.