Miksi en voi syödä ruokaa jossa on valkosipulia, mutta jos on tavallista niin voin syödä vaikka kuinka paljon?

Valkosipulista tulee minulle kauhea oksettava olo.
Poikani kerran teki ruokaa kotona ja oli siihen salaa laittanut valkosipulia, kun tuli syömisen aika niin muutaman lusiharukallisen otin ja kysyin onko tähän kenties laitettu valkosipulia, pokani vastasi että hän kokeili reaktioita, en voinut syödä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 22:48

Pitza ilman valkosipulia on sama kuin hernekeitto ilman herneitä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 21:11

Se on taas maku kysymys,mihin vain itse tiedät vastauksen,Joistakin ihmisistä valkosipuli haisee kamalalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 21:13

Etkö voi syödä jos se on kypsytettyä ruuassa? Valkosipuli sisältää paljon erilaisia aineita ja esim. alliini vois olla yksi aine joka ei sovi sinulle..en tiedä. Onhan se myös vatsalle aika vahvaa, joskus tulee kovasti ilmavaivoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 21:19

niin se voi olla että jokin aine siinä valkosipulissa saattaa aiheuttaa sitä pahaa oloa..jos otat sen keskiosan joka vähän vihertää, niin pois ja kokeilet niin laittaa ruokaan, josko sitten se passais..ja kypsennä hyvin...entä valk.sipulijauhe käykö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 21:34

Kyllä valkosipulin syönti on makuasia ja joillekin se voi olla yliherkkyyttäkin aiheuttava. Ympäristölle se on ainakin hajuhaitta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 21:41

Ja niin terveelline lisuke ihmiselle, vahinko ettet voi sitä syödä!
Itse syön kaksi kolme kynttä raakana ruuan yhteydessä ja on se hyvää. Ruokiin laitan aina reilusti valkosipulia sekä, tavallista, riippuen tietysti kuin sopii muiden aineiden kanssa yhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 21:41

Sinulle tekee valkosipuli samaa kuin minulle banaani. Jo pelkkä banaanin haju oksettaa, saati että pitäisi syödä. Enkä tiedä mistä se johtuu. Haju on ainakin banaabeissa kammottava. Olen syönyt elämäni aikana rohkeasti puolitoista banaania yhteensä, tosi huonoin seurauksin. Eikä sitä syytä tunnu kukaan tietävän miksi eivät pysy sisuksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 21:43

Olet ehkäpä allerginen valkosipulille.

Löysin sivuston jossa sanotaan:

Sivuvaikutukset: ruoansulatuskanavan häiriöt, pahoinvointi, suolen normaaliflooran muutokset, verenpaineen aleneminen, ortostaattinen hypotonia, huimaus, hajuhaitat.

kampela.it.helsinki.fi/apuma...page=16641

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 22:29

Maku on hyvä mutta vatsa ei pidä.Alkaa närästämään valitettavasti.Pieninä määrinä kypsytetyssä ruuassa ei aiheuta haittaa vaan antaa ihan hyvän maun ruualle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 07:56

ehkä oot allerginen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 08:55

Minä olen varmaan täysin vastakkainen henkilö syön valkosipulia ainakin viisi kynttä päivässä.Joka ruokaan laitan sitä.Teen vielä valkosipuli vodkaa,pullo täyteen valkosipulin kynsiä,sitten vodkaa täyteen ,huoneen lämmössä 2 kuukautta,sitten teelusikan linen päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 09:22

Taitaa olla tottumuskysymys. Elämä ilman valkosipulia ei olisi elämää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:16

Miniäni ei pidä valkosipulista, mutta pystyy syömään sitä, jos se on pilkottu tarpeeksi pieneksi. Sinulla saattaa olla jokin alitajuinen muisto, joka liittyy valkosipuliin negatiivisessa mielessä. Helpointa on vain hyväksyä asia. Ilman valkosipuliakin voi elää. :)