Miksi minua väsyttää melkeimpä koko ajan?

Minua väsyttää päivällä ja nukun joskus viiiden aikaan 3 tunnin päikkärit ja sitten joskus yhdentoista aikaan illalla laitan nukkuun ja herään aamulla 8 kun on pakko herätä, muuten jatkaisin vain uniani.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 00:05

Hapen puute, sisäilma, yksipuolinen ruokavalio.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 16:42

Anemia tuli mieleeni heti ja masennus. Itse varmaan tiedät, onko näistä kenties kysymys. Jos on, mene lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 16:43

Olisiko kevätväsymys, verenvähyys(anemia) masennus tai joku sisäelintauti (kilpirauhasen vajaatoiminta).
Ulkoiletko, syötkö terveellisesti ja juot tarpeeksi vettä.
Josko jättäisit päikkärit väliin, ja menisit aikaisemmin nukkumaan, auttaisiko se asiaa.
Mutta varmaan olisi hyvä käydä lääkärillä ja tsekkauttaa veriarvot ym. mahdolliset kokeet mitkä voisivat liittyä asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 17:11

Minkähän ikäinen olet (hormonitoiminta), silläkin paljon merkitystä (paino, mies/nainen). Kauanko oire kestänyt? Ruokailutottumukset?.. jne. Päikkärit saisivat olla korkeintaan vaan puolen tunnin mittaiset, jotta sillä olisi virkistävä vaikutus, masennus (vaikkapa vain piilevänä) saattaa myös ihmisen 'haluamaan' nukkumista melkeinpä kokopäivätoimisesti. Onko sulla tarpeeksi harrastuksia tai muita mielenkiinnon kohteita?, ne pitävät myös ihmisen vireänä.. Ja kuten yllä, jos ei ole toviin käynyt verikokeissa (verensokeri, kilpirauhaskokeet, verenkuva, tulehdusarvot, virtsanäyte, jne.) niin sinne sitten ensin, niin sillä pois suljetaan nämä mahdolliset elimelliset viat/sairaudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 17:17

Edellä mainittu yleisimmät syyt,mutta jos käy ilmi,että hb on alhaalla,muista syödä raudan lisäksi myös c-vitamiinia ja älä juo maitoa samaan aikaan.Raitis ilma ja runsas kasvisten syöminen auttaa näin kevät talvesta.Liikaan raaka ravintoon on kuitenkin suhtauduttava varauksella.Kevyt höyrytys juureksille ja muillekin kasviksille tekee paremman olon.

Lisätty: 25.02.2009 - 17:19

Päikkäreistä on paras ilo jos ne pitää kahdenkymmenen minuutin pituisina.Ei väsytä niiden jälkeen niin paljon,vaan tuntee olonsa virkistyneeksi.(kokemusta on)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 18:02

syitä niin monia,kävisin ensin verikokeessa ja sitten miettisin lisääö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 18:37

Ulkoilu ja liikuna virkistävät ja hapettavat verta, auttavat masennukseen myös.
Yritä omalla tahdonvoimalla muuttaa rytmiäsi jos se on vain tapa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 18:45

Jos jaksaisit liikkua ensin vaikka puolituntia joka päivä. Siis joka päivä vähän. Se on tärkeä pointti. Siinä tulee rytmiä päivään hapenoton lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 18:52

ei kannattaisi nukkua päikkäreitä ollenkaan.. meet aikasin nukkumaan ja mielellään samoihin aikoihin joka päivä ja heräät myös samoihin aikoihin.. yritä pysyä rytmissä myös viikonloppuisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 18:56

Luulempa että hemoglobiinisi on alhainen jos sinua väsyttää. Hemoglobiinia voi kohottaa nukkumalla paljon, syömällä vihanneksia ja hedelmiä :) Myös rauta kohottaa hemoglobiinia.

Lähteet:
terveystarkastaja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 19:45

Välillä kai meille kaikille tulee näitä kausia että vaan väsyttää eikä nukkuminenkaan auta. Kuitenkin jos tää jatkuu viikkoja ja jopa kuukausia kannattaa ruveta selvittään ensimmäisenä vaikka noita veriarvoja, jos henkinen puoli on kunnossa. Kaikki vippaskonstit on myös sallittuja, niinkun tää ainanen ruokavaliosta paasaaminen, ulkoilu ja liikunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 08:18

Kilpirauhas kokeessa kannattasi käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 26.02.2009 - 15:15

Anemia on yksi mikä väsyttää ja se ettei syö kunnolla ja tarpeeksi monipuolisesti (kasviksia ym). Myös kurjat ilmat ja paha mieli (masennus) saa unettamaan. Itselläni on käynyt myös niin että nukun aivan liikaa yössä (yli 9 h), jonka johdosta väsyttää sitten koko päivän. Syö kunnolla ja napsi vitamiineja ja nuku riittävästi mutta ei liian paljon... ja hymyile!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:28

Käy kilpirauhaskokeissa, tarkkaile sydäntäsi ja jos on liikaa aikaa, pyri myös astmakokeisiin.