Kerro tarkemmin maaliskuun 8. päivästä?

Avainsanat: nainen oikeus rauha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 15:21

Tärkeä päivä kaiken maailman naisille! Länsimaistahan tuo lienee lähtenyt alkuun Naistenpäivä.
Kukkakauppiaat ainakin kasvattavat kassaansa, jos kumppanit, avio-, avo- tai muut mieskaverit , nais- ja miesystävät, salarakkaat jne. muistavat kukkakimpulla.

On eletty aikoja, jolloin naisten tasa-arvoinen asema yhteiskunnassa ei ole ollut itsestäänselvää eikä naisten itsemäärämisoikeutta ole pidetty kovinkaan tärkeänä.
Kansainvälisen naisten päivän tarkoituksena on kiinnittää huomiota siihen tosiasiaan, että monissa maissa naiset ovat alistetussa tai huonossa asemassa miehiin verrattuina.

Koskas keksitään kansainvälinen Miesten Päivä ?

Kysyjän kommentti

Onnea vaan meille kaikille naisille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 14:43

fi.wikipedia.org/wiki/Kansai...A4iv%C3%A4
En paljoa kyseisestä päivästä tiedä, joten linkki kertoo loput.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 14:56

www.unifem.fi/naistenpaiva.php
Tässä linkissä on vielä lisää tietoa. Minulla oli tapana järjestää naistenpäivät pienessä seurakunnassani aiemmin. Hommasin jonkun puhuvaisen, teimme ryhmätöitä, kahvittelimme ja vietimme puoli päivää yhdessä naisten kesken. Puheensorinasta päätellen jutunaihetta riitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 15:25

Enpä tiedä sen merkityksestä enää tänä päivänä...elämme tasa-arvon aikaa. En usko että viettämällä naisten päivää Suomessa edistämme millään tapaa muiden maiden naisten kehnompaa asemaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 17:15

minulla ainakin näkyy olevan sille päivälle,temppeli tilaisuus,jos vaikka pääsis pirskottaan vähän vettä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 19:28

Taas yksi rahanreikä miehille kun pitää oikein päivän päälle muistaa kuka on nainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 20:12

Naistenpäivä se on ainankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 08:09

Mikä lie tavallinen päivä.Ei mitään hajua näin äkkiseltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:33

Palisanteri, eikös kaikki muut päivät ole miestenpäiviä? ;)

Mitä tulee naistenpäivään, se ei minulla poikkea mitenkään muista päivistä. Kukaan ei tuo minulle kukkia tai availe ovia. Yleensä se olen minä, joka niitä ovia availen toisille. :P