koiralla ongelma?

koirani on muuten kiltti mutta kun toinen koiramme tulee lähelle kun se nukkuu ni hyökkää kimppuun ja puree kovaa. aina ei kyllä nuku ees. mikä avuksi? kyseessä aika pieni koira. auttakaaa! ;(

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 14:25

Ehkäpä heillä on valtataistelu, ja pienin ja vähäisin haluaisi olla pomo.
Kumpi koirista on vanhempi?
Nuorempi koirani yritti päästä äitinsä pomoksi, mutta ei onnistunut ;)

Joku on sanonut, että jos kohtelet koiraasi kuten ihmistä, koirasi kohtelee sinua kuten koiraa. Tosiasiassa kohtele koiraasi miten tahansa saat aina koiraltasi vain "koiramaista" palautetta.
Tekipä koira mitä tahansa, niin aina se on omasta mielestään aina valinnut oikean vaihtoehdon.
www.koiraneuvola.fi/modules....&sid=2

Lisätty: 25.02.2009 - 15:28

Kemiat varmaan ei kohtaa koirillasi. Onko alusta lähtien ollut vai onko vanhempi ehkä ärsyyntynyt nuoremman käytöksestä ikääntyessään.
Nuorempi koirani ( narttu 8 v, ) yrittää tappaa yläkerran samanikäisen poikakoiran jos kohtaavat ala-aulassa tai pihassa.
Muuten tulee toimeen kaikkien koirien kanssa, mutta ehkäpä koirani kuvittelee että koko talo on vain hänen reviiriänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 14:36

vanhempi se hyökkääjä on. voi olla valtataistelu joo, mut menee jo pikkase yli ku toine koitetaa tappaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 14:39

Vie koulutukseen koirasi, jos oppisi siellä käytöstapoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 14:50

Sisarellani on 2 narttu koiraa , nuorempi oli agressiivinen, leikkautettiin ja nyt on rauhallista mutta ei saa enää näyttelyihin viedä. mutta se tappelu oli kamalaa ja arpia ja verta tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 15:18

meilläkin arpia ja verta. siis omissa käsissäni kun väliin menen. koirani ovat eri sukupuolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 20:44

Mielestäni palisanteri sanoikin paljon asiaa ja ihan oikeeta, pojallani on kaksi koiraa, alussa oli ns. pomotusta
vanhemman koiran puolesta mutta nyt ovat kummatkin hyviä kavereita. Tuossa on osoite siellä on kakenlaisia eläinjuttuja ja kuvia.
www.petsie.fi

Lähteet:
Oma tieto.