Nukahtamislääkkeet?

Onko nukahtamislääkkeet yhtä haitallisia kun unilääkkeet? Silloin tällöin otettuna.

Lisätty: 25.02.2009 - 01:02

Ja joo, tietty ilman mitään lääkkeitä mut johan lääkärikin jotain alkaa kehitteleen siinä kohtaa kun yö toisensa jälkeen pyöritään ensin 6h ja aikaa jääkin nukkua se ruhtinaallinen 2h...

Lisätty: 25.02.2009 - 01:16

Ja kysymyshän piti lähinnä olla näin että jompi kumpi näistä on valittava niin kumpi on haitallisempaa?
En siis kaipaa mitään lämpimän maidon juontiohjeita tai muita.
Eiköhän meistä jokainen hoitaisi hommat kuin hommat ilman kemiaa mutta aina se ei ole mahdollista. Toisilla se on viagra ja toisilla unilääkkeet, eikä se aina tarkota automaattisesti väärinkäyttöö.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 01:24

Nukahtamislääkkeet antavat noin 5 tunnin unen. Olo ei ole niin pökkyräinen kuin varsinaisen unilääkkeen ottamisen jälkeen seuraavana aamuna.

Esimerkiksi urheilijat ennen tärkeätä kilpailua ottavat nukahtamislääkettä saadakseen nukutuksi. Joten ei kai se vie niinkään työtehoa ihmisestä.

Nukahtamislääkkeisiin tottuu melko pian pitkäaikaisessa käytössä ja annosta on lisättävä tai lääkettä muutettava.

Puolisoni käyttää särkylääkkeiden lisäksi nukahtamislääkettä saadakseen nukutuksi. Joten meidän perheessä on runsaasti kokemusta tästä kolmiolääkkeestä. Unilääkkeet eivät sopineet hänelle ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 00:44

Luulisin en missään nimessä haluu elää sellaisilla lääkkeillä. Olen käyttänyt hetken aikanaan unilääkettä,mutta ei sopinu mulle. Nyt nukun kun alan olla väsynyt ja sitten nukutaan niin kauan kuin unta riittää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 04:18

en tiedä kumpilääke on tenox,mutta kun 1 ottaa hyvin nukkuu,,muuten sama systeemi kuin sulkis,,nukkuu kun nukuttaa,,pattaya ei koskaan nuku,aina vauhti päällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 05:39

Minä olen käyttänyt nukahtamislääkkeitä joskus unirytmin paikoilleen laittamisessa, minusta ovat parempia kuin unilääkkeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 05:55

Nukahtamislääkkeet tarkoitettu vaan lyhytaikaiseen käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 07:32

Käytä vain nukaktamis lääkettä,pitkäaikasessa käytösstä tulee riippuvuus,se on kyllä kamalaa,jos ei uni tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 07:35

Nukahtamislääke auttaa uneen eikä tee tokkuraista oloa. Käytettävä vain lyhyitä aikoja. Oma kokemus on ja en ole koukkuun jäänyt. On nimittäin pakko saada nukutuksi tietyissä tilanteissa koska väsyneenä olo ja työnteko ei ole herkkua. Itse tulen todella kiukkuiseksi jos ei pitkään aikaan ole saanut nukutuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 08:51

Tuolla oli kirjoitus unettomuudesta:
www.unettomat.net/art_mistau...ohtuu.html

ja täällä erään nukahtamislääkkeen sivuvaikutuksista:
www.tukiasema.net/keskustelu...mp;print=1

Varmaankin nukahtamislääke tilapäisenä hoitomuotona univaikeuksiin on parempi kuin unilääke. Itse olen joskus napannut imovanin poskeen , ja kyllähän uni on tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 09:38

Joo nukahtamis lääke minun mielestä,tosin voi kokeilla välillä unilääkettäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 10:38

Eivät ole.Voit turvallisesti käyttää niitä silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 10:50

Lyhytaikaisesta käytöstä akuutissa tilanteessa ei ole haittaa, mutta lääkäri määrittelee käytön. Pitkäaikainen käyttö tuo mukanaan riippuvuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 12:02

Ei ole käyttänyt kumpaakaan, joten valvon silloin, kun en nukahda. Mutta oletuksena sanon, että nukahtamislääkkeet ovat turvallisempia.. Huom! Emmehän ole asiantuntijoita, joten vastauksemme eivät voi olla luotettavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 16:22

Kyllä se ottaa univelan joskus takaisin yleensä,mutta jos on jatkuvasti väsynyt eikä uni tule on syytä hakeutua lääkärin puheille.Jostain se on todennäköisesti oire.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 17:26

nyt sain jonkin sortin nukahtamis lääkettä, mutta viikon niitä ottanut, niin nukahdan hyvin, mutta heräilen edelleenkin öisin ja unen saanti on taas uudelleen vaikeaa...no syön nyt niitä viikon ja nyt alan toisen viikon ,josko sit alkais nukkumaan yötkin , toivon kovin ja minulle ei ole tullut ainakaan vielä siitä mitään haitta vaikutusta, kun oli ennenkin sellainen pöpöröinen olo huonosti nukuttujen unijen jälkeen aamuisin ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 17:35

Uskoisin että lyhytaikaisessa käytössä nukahtamislääkkeet ovat parempi vaihtoehto,on hyvä etsiä lääkäri ,jolla ei varmasti ole kytköksiä mihinkään lääketehtaaseen ja neuvotella hänen kanssaan asiasta jos tilanne on paha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 23:26

joskus tarpeellisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:41

Nukahtamislääkkeet ovat haitallisempia kuin unilääkkeet. On tutkittu, että nukahtamislääkkeet aiheuttavat helpommin riippuvuutta kuin mitkään unilääkkeet. Älä kysy mitään prosenttilukuja, mutta muistelen, että n. 60 - 80 % koehenkilöistä tuli riippuvaiseksi nukahtamislääkkeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:50

Unilääkeiden käyttöön liittyy tottuminen (ja riippuvuus) joka tekee niistä vaarallisempia jatkuvasti käytettyinä