Oletko koskaan luovuttannu verta??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 24.02.2009 - 13:02

Ei ole kelvannut allergian takia. Nyt ei kelpaa iän takia. Näin meitä sorsitaan. : )

Kysyjän kommentti

Älä muuta sano iän takia sorsitaan.( Ei vanhan veri kelpaa).....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 12:28

Olen vain kahdesti. En ole ollut muulloin luovutuspäivänä omalla paikkakunnallani, jotta olisin voinut luovuttaa useammin. Meidän paikkakunnalla on luovutustilaisuuksia pari kertaa vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 12:28

En ole, mieheni kyllä luovuttaa säännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 12:34

En ole muuta kuin, jos on tullut tehtä haava sormeen ,tai johonkin muuhun paikkaan,kerran tuli jalkaan repeämä ,niin meni ainakin litra maahan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 12:36

77 kertaa ja sitten alkoi kyynärtaive olla arpinen kuin parhaallakin narkkarilla ja lopetin, nyt ei enää kelpaiskaan (ikärasismia)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 12:58

Kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 13:06

en, haluaisin kyllä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 13:12

Ei ole vereni kelvannut, aina ollut veri liian laihaa, mutta saanut olen monta pussillista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 13:18

nuorempana monta kertaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 13:26

En kertaakaan. Vaikka Hb-arvo oli nuorena tosi hyvä, kammoksuin neulanpistoa niin ettei ollut
koskaan rohkeutta mennä. Vieläkin on käymättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 14:10

Nuorena muutaman kerran. Nyt ei kelpaa hormoonikorvaushoidon vuoksi. Voe, voe ja vielä oes niin vahvoo ja kuumoo verta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 14:44

Olen muutaman kerran. Siellä saa kattoo telkkaria sängystä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 14:53

Nuorena olen käynyt,enää vereni ei kelpaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 15:21

En,eikä minulle olisi mahdollistakaan,mieheni käy välillä luovuttamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 15:43

Kyllä, meillä verta on luovutettu ja luovutetaan edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 16:08

Nuorempana kymmeniä kertja, nyt eilo tullut muutamaan vuoteen mentyä, sillä olen ollut eri maissa ja ei niin ole sattunut kohdalle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 17:02

Kyllä olen, mutta edellisestä kerrasta on jo liian kauan. Kiitos muistutuksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 17:11

Kävin urhoollisesti luovuttamassa vaikka veren näkeminen saa polveni ihan veteliksi. Pötkötin silmät kiinni ja puristelin nyrkkiäni käskystä kun veri tuli niin hitaasti. Nyt en enää kelpaa luovuttajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 17:41

Luovutin aikaisemmin.Mutta sisareni on amerikkalaisten omistamassa firmassa töissä ja hän kertoi,että heiltä on veri loppu ja odottavat,että veripalvelu tuo uuden satsin.Siis se veri,joka on tarkoitettu lähimmäisen auttamiseksi meneekin aivan väärään osoitteeseen.Lopetin luovuttamisen siihen paikkaan.Jos tarve tulee,luovutan verta vain omaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 19:30

Muutaman kerran olen nuorempana luovuttanut. Tuli aina kamalan paha olo, mutta älyttömän hyvä mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 19:48

Kerran olen luovuttanut verta, tuli tosiaan heikko olo sen jälkeen, siksi lopetin.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 20:54

kyllä olen useasti ja kuulun myös luuydinluovuttajarekisteriin. mm. tuoreet alle puoli v vanhat tatskat tai pistovammat este, joten nyt olen ollut luovutustauolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 00:37

Joo useemman kerran tuli käytyä, ennen sairasteluja, nyt voiskin taas ruveta käymään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 01:05

vain parikymmentä kertaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 06:01

Olen luovuttanut ja aion tulevaisuudessakin luovuttaa. Harmitti, kun viime kerralla en voinut flunssan takia mennä luovuttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 19:16

En ole,sillä kuulun ns.riskiryhmään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:53

En ole ehtinyt vielä. Saanut olen kyllä verta joitakin pusseja leikkauksen yhteydessä.