Huijarit pelaavat matkalahjakorteilla internet-huutokaupoissa. Kannatta varoa ettei satumainen tuuri käänny suureksi pettymykseksi

Suomen matkatoimistoalan liitto SMAL kertoo, että järjestön tietoon on tullut matkalahjakorteilla käynnissä oleva huijauskuvio, joka on ilmennyt internet-huutokaupoissa. koko juttu:
www.digitoday.fi/yhteiskunta...0094863/66

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 15:01

Varokaa firmaa Astar Travel. Valehtelevat, että oot voittanu matkan Floridaan, mutta tosiasiassa sen joutuu itse maksamaan. Tietsikalle saattaa tulla ponnahdusikkuna, jossa onnitellaan, että oot voittannu matkan ja kyselevät tietoja mm. luottokortin yms. hlökohtaista. Ei kannata vastata. Huijareita ovat. Kokemusta on! Rahat silti säily ... kovan työn takana tosin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 01:15

Herää kysymys; Eikö matkatoimisto voi tehdä jotain. Miten nuo mitätöidyt matkalahjakortit saataisiin pois liikenteestä?

Hesarissa oli juttu perheestä, joka oli varannut ja maksanut lomaviikosta Kuusamon mökissä. Perille tultuaan kyseistä mökkiä ei ollut olemassakaan ja vuokraaja oli tiellä tietymättömillä.
Maksu ja varaus oli tehty internetissä hyvässä uskossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 04:24

internet on suurien mahdollisuuksien ja unelmien toteutuspaikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 08:42

Kuinka asia pääsi noin pitkälle, eikö matkatoimisto ilmoittanut asiasta viranomaisille, ainoastaan mitätöi "kupongit" kun maksu ei oltu suoritettu.
Matkalahjakortteja on kaupattu netin matkailupalstoilla iät ja ajat, en kyllä ostaisi sillä tavalla yhtään mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 21:01

kannattaa todella olla varovainen kun osaliistuu mihinkään.. yksi tuttava oli ostanut netin kautta ulkomailta.. nimelä mainitsemattoman tuotteen... oli hetken päästä pyydetty lisää rahaa.. oli maksanut mutta tuotetta ei ole koskaan tullut hänelle. Varokaa siis!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 01:10

Ei vara venettä kaada