Jos sairastan diabetes2,verenpainetautia,kilpirauhasen vajatoim., fibromyalgiaa ja nivelrikkoa.Olen 59v, pääsenkö sairaseläkkeelle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 19:47

Sanoisin, et nuista 3-4 ensimmäistä ei välttämättä ole sairauksia, jotka heikentäisivät työkykyä, mutta riippuupi tietysti työstä/työn laadusta/rasittavuudesta, nivelrikko?, no sekin sitten siitä nivelrikon vaikeusasteesta... tää on niitä kom sii kom saa -juttui, jotka selviää parhaiten erikoislääkärillä ja, jos hän katsoo aiheelliseksi (ja vaikkei katsoisikaan), voi tehdä B-lausunnon tutkimusten, hoitotulosten ja potilaan oman kertoman mukaan potilaan pyynnöstä, miksi ko. henkilö ei sovellu työelämään sairauksiensa vuoksi. Jos aivan 'selvä' tapaus, niin siihen kelpaa yleensä ihan terveyskeskuslääkärinkin todistus (B1-lomake), voip olla et muistan väärinkin...tämän kohdan.... yllä olevissa napsulaisten vastauksissa varteenotettavia vinkkejä myös...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2009 - 23:09

Sairaseläkkeelle pääsyn ratkaisee lääkärin arvio työkyvystäsi nyt ja tulevaisuudessa, käsittääkseni sairauksia voi olla vaikka kuinka paljon jos ne eivät ole esteenä työnteolle.

(tuon luettelon vaikutuksia en pysty arvioimaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 23:32

Vakuutusyhtiön lääkäri avainasemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 01:09

Jos haet eläkkeelle eli jos lääkärisi sitä suosittelee ja kirjoittaa sinulle todistuksen työkyvyttömyydestäsi, laita työeläkehakemuksesi liitteeksi myös omin sanoin kerrottuna kuvaus mitä vaikeuksia sairautesi sinulle aiheuttaa työtä tehdessäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 04:28

vakuutus yhtiön lääkärin arvio ratkaisee,,ota selvää kuka lääkäri käsittelee sinun papereita ja mene yksityisesti hänen vastaan otolle ,hänen kirjoittamalla lausunnolla pääset eläkkeelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 08:58

Vakuutusyhtiön lääkärin arvio on ratkaiseva. Ainakin meídän "firmassa" eläkkeelle pyrkivä joutuu työpaikkatesteihin, vaikka lähetteen olisi kirjoittanut työterveyslääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 08:59

Lääkäri sen päättää,mutta voit vaikuttaa siihen ,kun vähänkin on aamulla vaikea olla mene lääkäriin,ota sitä sairaslomaa mahdollisimman paljon.Se vaikuttaa lääkärin päätökseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 09:47

Et pääse eläkkeelle jos pusket töitä ainiaan, lääkärisi sanoo ettei sulla vikaa ole jos pystyt työsi tekemään.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2009 - 10:57

Ei ne sairauksien määrät, vaan laatu sen ratkaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 20:59

luulis...