Oletteko huomanneet tämän laman tai taantumuksen ympärillänne tai itsellänne?

Itse asun lähellä pelastusarmeijan jakopistettä ja jonotus maanantaisin alkaa jo klo.7.00 ja jako vasta klo. 9.00 ja ihmiset on lisääntyneet ainakin puolella jotka ruokaa tarvitsevat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.02.2009 - 14:23

Paljon uusia kerrostaloja rakennettu, monissa ikkunat ammottaa tyhjillään, ei ole kauppa käynyt.
Veljenpoikani on joutunut lomauttamaan rakennusfirmansa kirves- ym. ammattimiehiä.
Sisarenpoikani on lomautettuna isosta autoremonttiliikkeestä isolla kirkolla.
Itsellä päivittäiset rutiinit jatkuu kuin ennenkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2009 - 07:56

Konkreettisin näkyvä merkki on parin sadan metrin päässä oleva uusi, melkein valmis rivitaloyhtiö. Rakennustyömaa on nyt seissyt hiljaisena Joulusta asti. Rakennusyhtiöllä konkurssihakemus vetämässä ja huhujen mukaan kahdeksasta asunnosta kolme on myyty. Tämä alueella jossa jo vuosikausia kaikki uudisrakennukset on myyty ennen harjakaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 08:11

Vielä aamulla tyhjenee pihame parkkipaikka työhön lähtijöiden autoista.Vielä on paikat mihin mennä,sitä ei tiedä kukaan kuinka kauan näin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 09:41

Tässä ei piha piirissä ole muiden autoja ,ja tämä muutenkin syrjässä liikenteellisesti,valtatiet kaukana .Lama näkyy siten meidän toinen auto jää kotia ja toinen aikuinen jää napsuttelemaan tänne napsuun,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 11:03

Olen kuullut että eräissä taloyhtiöissä on korjausprojektit pistetty jäihin. Itseäni tai kotitalouttani ei tilanen ole koskettanut, emidän kaupunginosassa ei ole mitään ruoan jakelupisteitä eikä tarvitsijoitakaan.
Sen olen huomannut että päivälehti joka meille tulee (HS) on supistunut, ilmoituksia ei ole samaan malliin kuin ennen ja lauantain autoliite on yhdistetty lehteen.Sivuja lehdessä on siis vähemmän mutta hinta ei toki ole alentunut.

Lisätty: 23.02.2009 - 11:08

Taantumusta olen nähnyt aika paljon... kaikkina vuosian tästä vuodesta taaksepäin, mutta se ei ole sama kuin taantuma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 11:09

kyllä se näkyy. Ja kuuluu . Asia on ihmiseten huulilla. Suurmarkettien käytävät ovat hiljentynee. Asuntojen hinnat alentuneet ja niitä on enemmän myynnissä. Kirvesmiehet ym on pakkolomalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.02.2009 - 12:03

Ei ole tapahtunut mitään muutosta ympäristössä, eikä myöskään omalla kohdallani. Kaikki jatkuu ennallaan toistaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 12:49

En ole huomannut.Turhaa hössötystä ja hysterian lietsomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 13:00

Ei lamaa, ei taantumaa; taantumus lienee poliittissävytteinen termi(kin).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 14:12

Lama näkyy ja kuuluu median kautta. Muuten olen huomannut, että ostovoimaa ihmisillä on ainakin lauantaisin hypermarketeissa ihan riittämiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 19:25

ei oikeastaan näy eikä kuulukkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 19:38

Kyllä se itsellä ainakin näkyy nyt jo, eipä tarvinnut tulla kun lomautuslaput niin johan elossa huomas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 19:44

Älä kysykkään kuin paljon vaikuttaa, sillä saan eläkkeeni Ruotsin kruunuissa ja ne pitää vaihtaa euroiksi! Noin 200 hukkuu laman tuloksena mustille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 20:07

ei mitään vaikutusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 20:46

Elämä jatkuu kuten ennenkin, ainakin toistaiseksi.
Paikkakunnalla toki huomaa eroja entiseen, osa rakennustyömaista on hiljentynyt, ihmisiä on laitettu pakkolomalle ja osa saanut lopputilin.
Aika näyttää mihin päädytään, toivottavasti asiat kääntyvät taas parempaan suuntaan ja talous sekä vienti aloittavat taas kasvunsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 23:42

Kyllä köyhien armeija voimistuu varakkaassa Suomessa, ja velalla valtio elää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 17:40

Täällä maalla se kuuluu maanviljelijoiden puheissa,maidon tuottajahinnan laskuna ja puiden myymättä jäämisenä,myös harvat työllistäjät eivät ota lisää väkeä,vaikka vasta viime talvena siitä oli pulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 20:14

Kyllä se on joka päivä jotenkin mielessä, huolestuttaa suuret irtisanomiset ja lomautukset. Laman tunnen läheltä kun vaimoni on joka viikko seurakunnan ruokajakelussa mukana, jonot tuntuvat kasvavan joka viikko. Tosi huolestuttavalta näyttää ihmisten kohtalo. Useat ovat minulle sanoneet jos ei olisi vapaaehtois työntekijöitä jotka jakavat ja hankkivat ruuan olisi heidän elämänsä aika surkeaa. (ps. kirkko ei ole EVL)

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 01:13

Kyllä se näkyy ruokakaapin sisällössä. :(