Kissani osaa avata oven. Millä saisin kissan pysymään poissa makuuhuoneesta?

Karkotteita on jo kokeiltu, mutta ilman tulosta. Luin jossain myös kaksipuolisen teipin käytöstä oven edessä ja kahvassa, mutta meidän kissaa ei sekään haitannut - repi vaan teippiä innoissaan.

Avainsanat: lemmikit kissat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2008 - 00:23

Kokeile ilmapalloja, yleensä kissat eivät pidä siitä paukahduksesta, kun yrittävät avata oven ja sitten rikkovat pallon. Ja sitten voi tietenkin laitta vesi-ilmapalloja (ihan siis vedellä täytettynä, pyyhe lattialle kenties..), niiden pitäisi kyllä säikäyttää kissa pois ovelta.

Kaksipuoleinen teippi ei ehkä ole tarpeeksi, kokeile paria isoa liuskaa kontaktimuovia oven edessä (kiinnitä esim. pahviin, jotta pysyy paikallaan..) tassut ottaa tahmaiseen muoviin kiinni, kissat ei yleensä siitäkään pidä.

Kaikista paras ratkaisu meillä kuitenkin oli, kun älysimme laittaa oven taakse mopin, jonka pituutta voi säätää. Sen kädensijassa on juuri ovenkahvan mentävä kolo ja pituus oli sopiva. Ei päässyt kisu ovesta sisään, mutta rämpytys oli kova. Parempi siis, jos keksit keinon pitää kissan pois oven läheisyydestä muilla keinoilla..

Ja yleensähän kissa haluaa aina sen suljetun oven taakse. Ei ne huoneet kiinnosta niinkään, joihin pääsee ilman vaivaa, ts. ovi on jo auki.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.02.2008 - 17:28

Visainen pulma, visainen pulma. Oletko jo kokeillut vanhoja sukkahousuja? Voit köyttää ne oveen. Tai kissaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2008 - 23:01

Oven kahvan voi myös kääntää pystyyn kun irrottaa ne kaksi ruuvia siitä levystä , vetää kahvan ulos ja kääntää 90 astetta ja takaisin kiinni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2008 - 17:30

Meillä on myös kahva käännetty pystyyn koiran takia. No aikaisemmin sekään ei toiminut, joten otimme koko kahvan irti ja avasimme/suljimme oven työntämällä sinne reikään ikkunan avaimen. Toimi hyvin ja koira pysyi ulkopuolella, tosin ovi oli melko raavittu, mutta pysyipähän sänky puhtaana ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2008 - 15:57

Laitat kahvan alle metallinkappaleen ja kytken siihen vaihejohtimen, kahvaan kytket nollajohtimen ja kun kissa seuraavan kerran hyppää kahvaan => A´Vot ! Se saa 230 Voltin sähköiskun. Veikkaanpa ettei toiste hypi siihen.

Saat ton kaapelin kätevästi vaikka vanhasta pölynimurista ja voit ottaa viritelmän pois vähän ajan päästä kun kissa oppii tavoille.

Parasta tässä on ettei sua itseä ole lähimaillakaan antamassa rangaistusta joten kissa ei osaa "kostaa" sulle itsellesi

Lähteet:
www.sahkoturva.info/index.php?id=288

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.12.2008 - 15:18

Käännä kahva toisinpäin. Näin kissa ei ymmärrä avauksen tekniikkaa, mutta sinä vain käännät kahvasta ylöspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2010 - 15:53

meiänki nöpö osaa sen