Mikä musta tulee isona?

vitsi ku en osaa päättää. Oon miettinyt lääkäriä, fysioterapeuttia, farmaseuttia, poliisia, sähköinsinööri, tai jotain diplomi-insinööriä.. luen fysiikkaa ja kemiaa ja pitkää matikkaa ja kieliä (tosin en puhu niitä:o)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.02.2009 - 23:44

Työvoimahallinnon sivuilla on ollut soveltuvuustesti eri ammatteihin. Se oli aika pitkä, mutta nyt en löytänyt sitä.
Tästä linkstä voi olla jotain suuntaa antavaa tietoa:
www.tat.fi/backstage/ammatinvalinta/

Kysyjän kommentti

kiitos linkistä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 21:55

jaaa vaikka laulaja mä aina kin tuun kätilöksi

Lähteet:
kiva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 22:02

Kirjoita kaikki sinua kiinnostavat vaihtoehdot paperille. Laita jokaisen valitun ammatin viereen kohdat : hyvät puolet , huonot puolet.
Ala täyttämään laatimaasi listaa. Mikäli johonkin tulee pelkkiä huonoja, ei sitä kannata enempää miettiä. Jäljelle jääneet otat uuteen pohdintaan.
Eiköhän se siitä hiljalleen selviä.
Huom. Muista täyttää kohdat rehellisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 22:40

Analysoi itseäsi, mitä haluat, tee kysymyksiä. -tahdotko olla ihmisten kanssa tekemisissä, vai yksinäisemmän työn -haluatko tehdä työtä myös ulkomailla -haluatko sisätyön tai ulkotyön(arkeologi,kaivosinsinööri), -kiinnostaako eläimet -meri (merikapteeni) maa, tuli (palopäällikkö) ilma(lentoemäntä). Tykkäätkö opettaa tai hoitaa lapsia.
Kiinnostaako taloustieteet tai kaupallinen maailma. Entä taiteet, teatteri tai kirjoittaminen. Etsi itsestäsi itsesi toteuttamisen tie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 22:55

Itsesi päätettävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 23:24

Jos rahalle on tulevaisuudessa käyttöä, kannattaa valinnassa miettiä myös sitä, missä ammatissa tienaa minkäkin verran. Ja sehän on mukavaa, jos ammatissa on mahdollisuus edetä esim. lisäopiskelun myötä ja pystyy muutenkin kehittämään itseään. Ei muutu ihan heti yksitoikkoiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 09:26

Sinusta voi tulla ihan mikä ikinä haluatkaan.Se on itsestä kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 15:43

Rupea sielutieden kanditaatiksi, töitä riittää sillä alalla tai sitten hakeudu kirjapainoalalle siellä on semmoista että kun kirjapainoalalla ja rakkaudessa on kaikki mahdollista

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:06

Jos sinun on vaikea päättää, ota ammatti, joka ehkä kiinnostaisi myös tulevaisuudessa. Noista vaihtoehdoista paras on lääkäri. Siinä voit erikoistua myöhemmin, jos haluat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:48

En osaa sanoa parasta vaihtoehtoa. Työmarkkinat valitettavasti myös määrää, mihin ammattiin päädyt. Kiinnostuksesi kohteet ovat hyviä, ajan saatossa oikea ammatti löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 08:20

Vaikea sanoa kun nykyjään kukaan ei puhu kutsumus ammatista.Silloin kun olin nuori,ei tarvinnut kun odottaa milloin se kutsumus ammatti tulee,ja toden totta tulivat kotonta asti hakemaan töihin,ja viimmein se kutsumus ammatti osui kohdalle.