Haluaisin tehdä jotain hyvää tarjottavaa illaksi. Miten voileipä tehdään? Kiitos hyvistä vinkeistä jo etukäteen.

Pistetäänkö voileipä levitettäkin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.02.2009 - 18:06

Voileipä on voideltu leipäviipale, jonka päällä voi olla esimerkiksi esimerkiksi juustoa, leikkeleitä tai kasviksia.

Kerrosvoileipä muodostuu kahdesta tai useammasta vastakkain asetetusta leipäviipaleesta, joiden välissä on täytteitä. Täytevoileipä tunnetaan monilla kielialueilla nimellä sandwich.
www.maku.fi/reseptit/?f=Ruok...Voileip%E4
www.snellman.fi/vlk07.asp
www.reseptit.com/ruokaohjeet...-voileipa/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2009 - 18:23

Minun hyvä voileipäni koostuu ruisleivästä kylmäsavu lohesta rapeasta salatista ja ohuen ohuista sipulirenkaista,vois maistua teillekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 18:49

Voi kissaäiti, sinulla on kyllä herkut pöydässä : ) lurps..... ihan tulee nälkä kun lueskelen näitä..
Minä taidan tyytyä lämpimiin voileipiin : )
-vaaleaa/ tummaa leipää
-rasvaa leivän päälle
-sinappia maun mukaan
-kinkkua
-juustoa ja eiku uuniin, tulee muuten toooosi hyviä.

Mut ei tää vedä kissaäidin reseptille vertoja : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 18:55

leipä, voi, juusto, makkara ja kasviksia vois maistua

Lähteet:
kina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 19:10

Voileipien valmistaminen on taidetta. Leipäviipale on peitettävä kaikenlaisilla herkuilla niin, että sitä alkuperäistä viipaletta ei näy lainkaan.
Leipäviipale, salaatinlehti ja runsaasti herkkuja päälle. Raaka-aineissa ei kannata säästellä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 19:28

Vaaleaa leipää viipaleina, joidenka päälle raakaa jauhelihaa->liha sivellään ketsupilla ja sinapilla>leipäviipaleet peitetään valkokastikkeella jossa on purjosipulia renkaina>valkokastikkeen päälle juustoraastetta. Uuniin paistumaan kunnes juusto on sulanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 19:44

Ruisleipää,voita juustoa, niin pääset jo pitkälle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 20:21

Mun ehdoton lempparivoileipä valmistetaan näin:
pala vaaleaa leipää voidellaan margariinillä, päälle laitetaan ohuen ohuet viipaleet sipulia, tomaattia, sitten kinkkua (tai muuta makkaraa) ja päälle parikin palasta juustoa. Sitten koko pino pistetään valmiiksi 200 asteen lämmitettyyn uuniin ja pidetään siellä niin pitkään, kunnen juusto on sulanut ja leivästä on tullut hieman rapea. Nami-nami :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 21:16

Ruisleipä voidellaan (reunoja myöten) margariinilla, sen päällee ohutta meetvurstia, jonka päälle maustekurkkuviipaleita, ja siihen päälle 'raidaksi' majoneesia tuubista, njaammmm...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 21:50

ei kannata laittaa voita, se lihottaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 11:09

Hapankorppu, sipaisu kevytlevitettä, ja Kallen mätitahnaa. Jopas on hyvää.