ovatko rikkaat onnellisempiä kuin köyhät joilla on rakastettu

Avainsanat: raha vastaan rakkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.02.2009 - 19:25

Hyvä, tasapainoinen ja toista arvostava ihmissuhde taitaa viedä voiton tällä kertaa, vaikka elämää enemmänkin kokeneet sanovat : "Raha ei tuo onnea, mutta se luo olotilan joka hämmästyttävän paljon muistuttaa sitä."

Kysyjän kommentti

olen samaa mieltä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2009 - 04:29

Tässä asiassa ei mielestäni vaikuta varallisuustaso. Kuka tahansa on rikas, jolla on tyydyttävä ihmissuhde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 07:14

Jaa, vaikea sanoa, kun en ole koskaan ollut rikas ja jos elämäni varrella joskus olikin enemmän rahaa käytettävissä kuin nyt, olin silloin onneton. Minulle rakkaus on ollut aina se tärkeämpi asia...ja siksi olen köyhänä pysynyt. Kyllä hyvä ihmissuhde on tärkeintä...sehän voi johtaa vaikka mihin. Yksinkertaisesti en siis tiedä ovatko ne rikkaat onnellisempia...kyllähän omaisuus kuulema antaa turvallisen tunteen, mutta voi tuoda myös äärettömän yksinäisyyden juuri silloin kun toisen ihmisen läheisyys olisi tärkeintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 07:42

Mitenkähän tuon nyt sanoisi, olen nimittäin köyhä ja rakkaaton, mutta silti olen onnellinen. Ihminen on onnellinen, kun on sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 08:38

Varallisuus tuo turvaa,mieluiten olisin varakas rakastettu.Nyt en ole rikas ,olen kuitenkin rakas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 08:47

On sananlasku"Kun köyhyys tulee tupaan,niin rakkaus lentää ulos ikkunasta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 10:44

rahalla saa ja autolla päääsee. sanonta ps. (pitää paikkansa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 10:53

Raha ei tee ketään onnelliseksi, mutta Mersussa on kyllä mukavampi itkeä kuin Nissanissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 11:40

Rakkaus on mun ainut rikkaus : ) ei se raha aina tuo sitä onnellisuutta... mieluummin ole köyhä ja rakastettu ja joka saa rakastaa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 18:37

suhteellista se mikä on köyhä ja mikä rikas, vaikka rahassa mitattas. Pienituloinenkin saattaa tuntea itsensä rikkaaksi kun on riittävästi rahaa toimentuloon ja vähän varastossa. Olen tällainen rikas ja rakkauttakin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 19:55

riippuu yksilöstä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 21:43

Johdatteleva kysymys, mutta onnellisia voivat olla molemmat niin köyhät kuin rikkaatkin, mutta siihen tarvitaan aina rakastettavia ihmissuhteita, yksinään ihminen ei ole ole onnellinen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 08:41

Rikkaat sanoo on kivempi itkeä rols roysessa kuin ladassa.Onni on korvien välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:29

En ole rikas eikä minulla ole edes rakastakaan. Siltikin olen ainakin yleisesti ottaen onnellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 20:10

Raha tuo omistamisen halua ja kateutta. Rakkaus tuo särkyneen sydämen jossain vaiheessa. Elämässä pysytään onnellisena pitämällä kohtuus asioissa. Olemalla rohkea yrittämään saavuttaa unelmia. Pitämällä huumorintaju yllä.
Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 09:39

En oikein ymmärrä kysymystä... mutta ei se elämä rutiköyhänä kovin kummoista ole varmaan... eilen tuli pätkiä Mumbain slummeista, tosi ikävää katseltavaa ja elettävää.
Ääripäiden ja erilaisten asioiden vastakkainasettelu ei oikein onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 23.02.2009 - 15:17

voi että, mahtaisko riippua ihmisestä!!!