Minkämoisia kesätöitä tai vastaavia paiskit nuorena - ennen opiskelua / varsinaista työtäsi / ammattiasi?

Minkä ikäinen olit tuolloin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 21:20

Hylsykoneen hoitaja
Virallisen apulaisen ei papillisten tehtävien hoito
Aluekentälaborantti
geishojen kylvettäjä

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 19:30

osallistuin rautatien rakentamiseen joka meni kostamukseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:30

14 vuotiaana jaoin yöt lehtiä ja päivät kävin koulua. Siitä se työelämä alkoi ja on jatkunut 33 vuotta taukoamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:43

12 ja 13 vuotiaana autoin naapurin mummoja puutarhan hoidossa, matonpesussa, kauppa asioissa, potun nostossa yms.
14 vuotiaana olin isossa firmassa sisäpostia jakamassa.
15 vuotiaana kesä meni erilaisilla lasten leireillä apulaisohjaajana.
16 vuotiaana olin uimavalvojana rannalla.
17 vuotiaana lähdin opiskelemaan ja työskentelin siivoojana kesän sekä illat ja viikonloput opintojen ohella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:51

Monenmoisia hommia tuli tehtyä (13-20)
- polkupyörälähetti Kansanvalistusseuran kirjeopistossa
- mannekiini Kuusisen vaatehuoneella
- postivirkamies (tilap.kesä apulainen) Postihallituksessa
- ahtaaja Stevedore Helsinki
- rakenushommia useamassa rakennusfirmassa
- ruuhka-apulainen Alkossa

mm. noita edellisiä ja sen jälkeen alkoi varsinainen neljänkymmenen vuoden työputki 'oikeissa töissä'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 19:52

Olin sekatavarakaupassa kiireapulaisena (joulun, uudenvuoden ja pääsiäisen aikaan). Taisin olla silloin 14v.
Seuraava paikkani oli sairaalan tsupparina myös 14v. (hain mm. vankilasta verinäytteitä) aikaa karseeta hommaa, kun pelotti mennä sinne.
Sitten olinkin jo puh.keskuksessa harjoittelijana, kun piti saada toimistotyökokemusta kauppakouluun hakua varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:01

Työurani aloitin ns. nuppaajana neilikkatarhalla. Sinne pääsi töihin 14v. Sitten jaoin hesareita isäni nimissä koska sitä työtä ei voinnut tehdä alle 18v. Siitä tuli sitten elämäntyöni loppuajaksi enkä ole katunut päätöstäni ennen varhaisjaon siirtoa itellalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:04

13-vuotiaana sokerijuurikkaita perkaamassa/harventamassa
14-15 -vuotiaana laitoin lehteen ilmoituksen (juhlapyhiks), lapsia kaitsemaan, kun vanhemmat esim. juhlimassa kahdestaan tms.
15-16-vuotiaana kukkakaupan tsuppasina ensiks, sitten myyjänä/asetelmien tekijänä jouluaikaan. Paperi/lelukaupan myyjänä. elintarivkeliikkeessä myyjänä, lastenhoitajana. Leipomossa töissä leipomon puolella ja sen jälkeen tilauksia ottamassa vastaan.
17-19 -vuotiaana liha/hedelmä yms. myyjänä isossa marketissa. Au pairiksi ulkomaille, kotomaassa taas bingoemäntänä.
20-vuotiaana sivutoimiseksi talonmieheksi.
Sitten se opiskelujakso ja varsinaisiin hommiin:
Sen jälkeen loput tähän asti kaupungin leivissä, sanotaan ympäripyöreesti, jotta terveyden/sairaanhoidon alalla.

Lähteet:
voips olla jot kaikkee en ihka ees muistant, :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:05

Kaupassa olin töissä 15v
Autonpesijänä 16v
Sit 18 aloitin vakituisen työn : )
Oi niitä aikoja ja niitä kesiä : )))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:07

Lapsenpiikana aloitin sitten olin karamellitehtaalla purukumilinjalla,kamalapaikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:17

Keittiöapulainen 17-vuotiaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:21

Kotiapulaisena. Silloin sain opetella ruuanlaiton ja lapsenhoidon, olin 15v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:37

-kesälomasijaisena valtion puhelinkeskuksessa
- punnitsin kalkkikuormia ja maksoin matkakorvauksia kuorma-autonkuljettajille Paraisten Kalkkivuori Oy:llä
-kirjapitäjän äitiyslomittaja ammattikurssikeskuksessa
-käsööri tiemestaripiirissä

muistaakseni olin 15 vuotias aloittaessani hommat, joista maksettiin palkkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:22

Eipä ollut ongelmia kesätöiden kanssa, kun maalla asuin ja piti olla kotona kaiken aikaa apuna kaikessa, tylsintä oli kitkeä kasvis taimien rikkaruohoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 23:27

seittemän kesää mansikoita poimien, tulipa kyykittyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 08:58

Olin töissä pesulassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 09:04

Olin kesätöissä 15-vuotiaasta asti vanhainkodin keittiössä keittiöapulaisena, sitä tein niin kauan kuin valmistuin toiseen ammattiini. Välillä vieläkin käyn siellä viikonloppuina tai lomilla tuuraamassa, jos oma työni antaa periksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 11:40

13 vuotiassta asti olin metsä töissä kun koulusta oli vapaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:37

laspsia hoidin, hernepellola, mansikkamaala, kioskissa myyjänä, keittiöapulaisena, näitä kesätöitä koulusta lomilla, mutta kippotätinä olin myös koko ammattikoulun ajan iltaisinkin ja viikonlopuisin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:41

15-vuotiaasta asti tein kesätöitä. Lähinnä siivosin tienvarsilta toisten ihmisten sotkuja. Voi pojat, että oli karmeaa hommaa. Myöhemmin olin lastenhoitajana ja kotiapulaisena, vaikken niistä töistä edes tajunnut mitään. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:04

Niin nuoresta pitäen kun muistan, jouduin olemaan heinänteossa ja virtasen ajossa kaikki kesät kotona. Välillä olin navetallakin. Kysyin kyllä josko olisin päässyt kesätöihin muualle, mutta minua tarvittiin kotona. Reiluina vanhempani kyllä maksoivat minulle tililleni palkan. Näitä töitä tein joka kesäni ammattikouluikään asti. Ammattikouluaikana olin kesät työharjoittelussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 09:08

Olin töissä isäni fimassa lyhyen aikaa. Sen jälkeen olin ulkomailla kesätöissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 14:48

Lapsenlikkana 12v......
rakennussiivousta 16v...
grillinmyyjä 16v....

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 23.02.2009 - 15:21

Kaikki kesätyöni olivat asiakaspalvelutehtävissä, mistä on ollut todella paljon hyötyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 23:49

13-15 jakelin lehtiä ja mainoksia
15-17 raksalla ja satamassa hanttihommia
18- mitä milloinkin , lain ja hyvien tapojen puitteissa kumminkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 21:51

Heti rippileirin jälkeen 14v, joulukuussa vasta 15v, aloitin metsähallituksella pystymittaryhmässä. Lomat meni siinä hommassa, talvells karsittiin ja keväällä kylvettiin ja istutettiin. Kun täytin 18v alotin hommat kehitysvammaisten parissa, kunnes sitten valmistuin varsinaiseen ammattiini.(jka ei sit ollut sinne päinkään)