Kerro millainen on japanilainen vessanpytty? Enkä tarkoita sitä perinteistä, vain reikä maassa olevaa.

Lisätty: 20.02.2009 - 15:23

Valperi ja Kissaäiti ovat perehtyneet hyvin japanilaiseen vessaan. Kyl ois meillä suomalaisilla vielä oppimista hygieniassa. Noin hieno vessa vaatii jo käyttöohjekirjasen.

Avainsanat: moderni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 18:51

Japanilainen vessanpytty ansaitsisi ihan oman tutkielmansa, mutta tässä rajoitetuissa tilassa vain muutama pääkohta:

Ensinnäkin Japanilaiset ovat lähes vainoharhaisen hygienisiä mitä tulee käymäläkulttuuriin. Jopa junien toiletit kelpaisivat Euroopassa ihan hyvätasoisen hotellin veskeiksi.

Niitä reikiäkin (siististi hoidettuja ja vesihuuhtelulla toimivia) löytyy, mutta useasti törmää Hitech tuotteeseen (katso kuvalinkki) joka pitää huolta siitä että rengas on mukavan lämmin ja ohjauspanelista voit valita haluamasi huuhtelu ja pesu ohjelmat ja kuivauksen (ei sentään linkoa) ja de luxe malli vielä töpsäyttelee talkitkin perään ! Koko hoito täysin hygienisesti, käsin koskematta.

www.napsu.fi/matkailu/matkak...-30--Tokio

Jo tämän kokemuksen takia kannatta matkustaa viikoksi Japaniin

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle, olit perehtynyt aiheeseen oikein hyvin. Japanilaiset keksivät kaikenlaista, ahkeraa kansaa kun ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 17:11

Vessanpytyn reunoilla istuminen on aivan tavallista Japanissa. Siellä tarpeet tehdään kykkimällä jalat reunojen päällä, eli missään vaiheessa ei kosketa takapuolella renkaaseen. Näin olen lukenut. Maassa olevasta renkaasta en ikävä kyllä tiedä mutta poikkeaahan tämäkin jo meillä totutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:14

Olenpas istuskellut Japanissa 2-viikon aikan hyvinkin useasti kyseisen maan pytyillä. Ja eroa on kyllä suomalaiseen perinteiseen. On lämmitettävä vessanistuin, pesee, huuhtelee ja kuivaa.
Mutta siihen reikämaassa olevaan vessan en pystynyt menemään kykkimään, oli noidannuoli, mutta tälläinen se oli:
japanilainen vessaversio on lattianrajassa oleva pyöristetyillä kulmilla muotoiltu suorakaiteen muotoinen aukko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 18:52

En taida mennä japanilaiseen veskiin, joten pysyn pois Japanistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 19:00

Kuulinpas kuntoutuskurssilla sellaisestakin ihmeestä, luultavasti japanilaisten keksintö sekin.
Usealla invalidillä on vaikeuksia pyyhkiä pyllynsä ulostettuaan. Tässä uudessa vessamallissa on kuulemma jokin vempain, joka huolehtii alapään pyyhkimisenkin.

Kysyinkin, että onko se käsi, joka koukkasee sieltä pytystä. Eivät olleet vielä sen paikan asiantuntijat vielä nähneet uutta vekotinta. Kyllä ne jaappanilaiset osaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:17

Hygienian takia takapuolikaan ei saa osua renkaaseen. Epämiellyttävä asento.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:26

Ajatelkaa kuitenkin esimerkiksi Roomassa Vatikaanissa on vessassa vain reikä lattiassa ja jalankuvat vierellä.
Olen miettinyt siellä käydessäni, että kuinkahan siellä oikeasti vanhat ja huonokuntoiset ihmiset voivat ylipäätään toimittaa asiansa, kun minullekkin ,joka kuitenkin olen täysissä voimissani, tuotti asiointi suunnatonta vaikeutta.

Lisätty: 19.02.2009 - 21:04

Se uusi Japanilais keksintö on siis sellainen suihku putki, joka tekee pienen liikeen pytyssä poikittaen samalla suihkuttaen vettä. Sitten perässä tulee lämmintä ilmaa puhaltava putki ,joka hoitaa kuivauksen. Kättä pytyssä ei ole ainakaan Japanilaisten toimesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 21:03

www.hilavitkutin.com/2007/02...lapesulla/
tämän löysin napsun hausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 23:37

Mitähän japsit tuumaavat puuceestä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 09:47

Jollekin tutkijalle erinomainen aihe käydä läpi kaikki mahdolliset WC-versiot maapallolla!